Helgen i 1091 ord…

Yo motherbitches!

Det har varit den mest händelserika helgen of all time här i Norge. Så, mycket att göra, lite tid att skriva. Men here it goes.

Fredag:
Kommer hem från jobbet. Har inte så mkt planer på att göra nånting överhuvudtaget. Vi plantade oss framför TVn och började se Scary Movie 3. Efter nån timme tänkte vi fuck allt, och begav oss till Mahir som var ensam hemma. Det är gratis parkering på gatan utanför han så vi körde Goffe in. Tacka gudarna för det!
Vi softade hos Mahir ett tag och sen bestämde vi oss för att gå ut på en promenad till stan. Vi hade tänkt oss en soft kväll bara vi tre, inget speciellt, bara ta't lugnt. Vi stroolade runt lite och gick förbi en liten butik (som var stängd) som säljer antika grejer. Men jag tror inte man kan gå in och köpa ngt i den för att det var så jävla mkt grejer att det var sjukt!
shophrar
Vi gick ner tillbaka till fisketorget förbi en bänk där det satt två norrbaggar. Dom såg oss och frågade när dom stänger på uteställerna. Det var en tjej och en snubbe. Han var riktigt wasted och hade svårigheter att prata, vilket var jättekul. För oss. Vi tjötade lite med hon, och typ han. Vi hakade på dom in på Zacken, ett ställe som vi inte hade varit på förr. Dom spelade live musik och det var mkt folk.
ingång
Snubben längst bak på bilden var den fulla norrbaggen. Han kom inte in pga det!

gångcale,,,
Tjejen (bild 3) visade sej vara ett riktigt svin. Mot oss var hon dock trevlig, som hon sa typ 9999 ggr: "Jeg er så glad i mine svenskar!". Men mot alla andra i hela världen var hon dryg, slängde kommentarer, gjorde grimaser osv, osv. Hon fick en äldre man att bjuda henne, mej, Calle och Mahir på något att dricka. Han förstog ganska snabbt att hon bara hade utnyttjat han så han gick.

Vid ett tillfälle när alla skulle gå ut och röka så erbjöd hon mej en ciggarett, jag sa nej tack. Hon ba, "åh, du röker inte. Du är den perfekta pappan!". (…) "Haha tack? Det tar jag väl som en komplimang, men det vet jag inte om" svarade jag. Och det här var en stund efter hon hade berättat att hon hade suttit inne nån månad för att ha sålt anabola sterioder. "Du är då inte den perfekta mamman", tänkte jag!
Det blev lite långtradigt på Zacken så vi tänkte att vi skulle kicka vidare nånstans. Vi hamnade på fotbollspubben. Vid det här laget hade tjejen, Katarina tror jag hon hette, svept tre stora stark bara under tiden vi hade softat med dom. Så det såg lite ut som att hon inte mådde så bra. Hon ställde sej som bara upp och tonade iväg och efter en stund var hon borta. Så var det med det. Vi hann förbi 7-Eleven och sen stog vi och snackade lite med Mahir utanför bilen, resten är historia.

Lördag:
Slutade 17.00 typ, kom hem till Øyjorden där my niggahs, Big C, my main man Mahir och Lil' Joke softade. Dom hade varit på ngt bilrace under dagen. Efter en tid så drog vi till Mahir och chillade. Vi krubbade lite och tryckte i oss glass. När klockan nästan hade slagit 21.00 så skulle vi dra på en förfest som en whack snubbe från Posten hade styrt upp. Vi gick genom det satans regnet till ett radhus på Rosenbergsgaten och upp i en lägenhet i 3e etasje.
Väldigt nice lägenhet. Väldigt nice folk. Hon som bodde där var från Norge och hon hade två inneboende som var från Australien. Det var en snubbe från Argentina där också. Mycket trevligt! Dom körde en suparlek som dom kallade för Power Hour. Den gick ut på att man skulle shotta 3, 4 cl öl varje minut i 60 minuter. Det är 1.8 l öl på en timme. Dom vart iaf riktigt glada i hågen. Man kunde köra 100 shottar på 100 minuter också.
Vid 00.00 drog vi ut på ett ställe som hette… fan det minns jag inte. Men det kostade 60 nok att gå in iaf. Det var ett studentställe som man skulle kunna jämföra det med Traversen hemma i Skell. Fast, kan tänka mej att det här var mkt, mkt, mkt, mkt fetare! Dom spelade nice housemusik och det var ett jävla dunk. Men det var död i längden för det var bara skumt studentfolk där och högljutt som fan.

Det hände inte så mkt där inne, så vi gick lite före dom stängde, kl. 02.30. Jag hade sagt att jag skulle köpa en morotskaka från Dela Luca, men dom stålarna gick ju till inträdet. Men jag sket i det och lånade 45 nok av Jocke så att jag ändå äntligen kunde köpa mej en bit. Väl inne på lilla Dela Luca var det lätt 30 pers. Kön var enorm. Men jag stog och väntade ihärdigt för att få mej en fet bit morotskaka.
När jag fick min kaka tillslut så satte vi oss utanför Dela och jag åt det absolut godaste jag har ätit i år! Lätt! Något så jävulskt satans värt var det, varenda krona!

Medans vi satt där kom det fram en tjej som hade tappat bort sin telefon. Hon bad oss ringa den för att höra om den hade blivit spärrad. Sen försvann hon lika snabbt. Men hon kom tillbaka efter en liten stund. Hon hade snappat upp att vi var svenskar (såklart!) och hon ville att vi skulle snacka skånska? Hon älskade tydligen skånska och direkt då jag och Calle drog på våran bästa skånska så vart hon nästan gråtfärdig och ba: "Mnnåååå!". Det var riktigt kul.
Hon frågade och vi skulle med på nachspiel hemma hos hennes polare. Så vi hakade på, och gick och gick och gick och gick så jävla långt för att komma fram efter lätt 30 min till en lägenhet där hon som bodde där redan låg däckad. Vi satt där och snackade hur länge som helst kändes det som.
Sen var det såklart lika lång väg hem men vi hittade en kundvagn som vi kunde leka lite med.

Så vi avslutade helgen med bus med liten kundvagn och sen körde vi raka vägen hem till Øyjorden med mer gjort på två dagar än nånsin i det här landet.


For the record, vi vaknade vid 15.30 idag och har väl fuckat upp hela dygnet nu men… som man bäddar får man ligga.


Höes…

pece…
2009-08-09 @ 20:51:35

Kommentarer
Postat av: Lil'Joke, kl. 07:41:17, 2009-08-10.

Landmarke hette house stället...jag kallade det danmark :p



SKoj hade vi!

Postat av: Your main man Mahir, kl. 11:35:01, 2009-08-10.

ÄRE så?

Postat av: matiiilda, kl. 20:08:43, 2009-08-10.

Sv. Ehm typ en olympus nåt...


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0