Mawndawg…

Tja niggahs…

NÖRDVARNING!
Jag skulle lägga in musik på min iPhone, okej. Inte så mkt med det. Men jag har ju jailat min, och det är ju nice. Men det glömmer man lätt bort, så när iTunes säger att det finns en uppdatering (iPhone OS 3.0.1) så klickar jag såklart på 'hämta och installera'. Och typ 90% av alla softa spel som jag har på den försvinner eftersom dom har jag fixat med min jailning! Och andra saker som bara är dryga att fixa tillbaka, så som OpenSSH, Five Icon Dock, Hackulo.us, teman i Winterboard och så vidare. Min första tanke var "fuck, why?!". Och sen tänkte jag att jag jag lika gärna bara kunde nergradera till 3.0 igen och jalia den. Men det fanns redan ett jailbreak till 3.0.1 (duh!) så det var lika bra att fortsätta på 3.0.1 för en uppdatering är ju alltid en uppdatering! :D

MATVARNING!
Idag när vi var och handlade så tänkte vi, "Calles päron hade ju köpt dressing och bröd osv till oss, nice". Så vi köpte ett sex pack 90 gramsburgare. Sen när det led mot middagstid så var jag ju såklart hungrig som en jude och Calle hade gjort mat i förväg. Han kom in i vardagsrummet, sätter sej ner och tar en tugga av burgaren.
 - Det här är ju kalkonburgare, säger han förvånat.
 - Vad sa du just nu? Frågar jag.
 - Kalkon…burgare…
Jag gick ner på knä och ba: NOOOOOOOOOOOO!!!!!!!! WHYYYYYY???!!!!?!?!

Men jag stekte mej två stycken iallafall, men dom smakade pung. Jag tror jag drack en och en halv liter mjölk till det. Aldrig mer kalkon, aldrig mer!
kakoln

JOBBVARNING!
Det har ju också som tidigare nämnt uppstått lite problem med vårat jobb. Jag kommer att sluta den 22a och Calle den 14e. Det som suger är att i kontraktet som vi har med StudentConsulting så står det att vi har rätt till 14 dagars ömsesidig uppsägningstid, om inget annat är avtalat (vilket det inte är). Och i fredags (7e aug) fick jag ju veta att jag ska sluta den 22a aug. Det är två veckor. Carl däremot fick veta att han också skulle sägas upp pga arbetsbrist, men den 14e. Det är inte två veckor, det är bara en. Så om inte StudentConsfucking fixar ett nytt jobb åt han dom sista veckorna eller betalar Carl den lön han egentligen skulle tjäna den sista veckan så bryter dom mot sitt eget kontrakt och det är inte okey!
När vi till och med var lovade jobb fram till den 30e från början. Och sen så får han inte (som man har rätt till enligt lag) två veckors uppsägningstid. Dåligt, dåligt. Men det ska komma ngn viktig person till Posten på onsdag, så då ska vi ta ett snack!
Och om dom inte lyckas lösa det på ett ömsesidigt sätt så vill jag verkligen inte rekomendera StudentConsulting. Då gör dom ett dåligt jobb… men nog om dom.

GRANNVARNING!
Det kom en snubbe och knackade på dörren idag också. Det känns alltid lika konstigt när det väl händer, typ "nu är det polisen eller nån knarkare". Men det var en snubbe som var nyinflyttad. Han hette Sebastian, men jag kallar han för Zeb. Han ville låna en stekpanna för att han hade inga möbler eller nånting, inte ens bestick och tallrikar. Han frågade om han fick lov att komma åt vårat trådlösa nätverk och sen undrade han om vi kunde splitta på den månadskostnaden. Men vi sa att vi bara bor här i andra hand och i en vecka till. Men han fick passet till inet endå (fildelare som man är).


Kan bjuppa på en bild på syrrans kid Malik. Vi ska hoppa sönder våran studsmatta när jag kommer hem, och det vet han!
malle

Kan bjuppa på en filmsnutt som Jocke har filmat. Det är Calle som dansar inne på Housestället. Man ser lite dåligt…

Nu slagg…


jätrd…

owXW…
2009-08-10 @ 22:38:28

Kommentarer
Postat av: Anonym, kl. 18:55:05, 2009-08-11.

men du har väl en iphone:O


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0