On the Road Again…

Hej Sverige, what's up?

Söndag:
calle vaknar
Vaknar @Suzies…

Vi vaknade igår hos Suzanne vid 11.00. Vi hade egentligen tänkt laga frukost tillsammans en sista ggn men vi kände att the road lockade mer och att vi ville komma i väg så fort som muligt. Vi rullade ner till 7-11 och köpte lite mat. Sen satte vi helt enkelt av mot Schweden.
Kommer sakna Norge endå om jag ska vara ärlig. Helt klart. Alla people, allt man har gjort och sett. Så, Suzie Boozie, om du läser det här så må vi styre opp en gjenforening i et par måneder, for sure!
tankmahir i bil
Vi tankade i Åsane innan vi gittish…

första stoppetpannr
Första stoppet, bakisMahir skulle bakisbajsa…


En liten film som jag filmade med min iPhone ut genom bilen i 80. Man kände bara 'Braveheart-soundtracket' när man såg den feta utsikten över det fina landskapet.


køkoeerbilar som fåHIvcykel
Det blev helt plötsligt kö på motorvägen också, det var inte okey. Det gick kanske 20, 25 km/h…
gøtetmartin
När vi såg Gøteborgskyltarna i Oslo så blev Mahir så här glad…

Här kommer vi äntligen över gränsen, det firade vi med nationalsången med våra fina stämmor:


Det var en konstig känsla man fick när man såg fler och fler svenska bilar med t ex NCR 264 istället för skiten man sett i två månader; t ex SU 28452. Och svenska vägskyltar ser också konstiga ut nu när man är van med Norges fuckade skyltar. Vi slipper Ø helt och hållet också, så tacka gudarna för alla orter som har ett Ö i sej. Och nu när man lyssnar på radion så snackar dom inte norska längre heller. Dom snackar SVERIGE!!


Måndag:
Vi sovde hos Mahir i natt i Götet. Jag sov på en "extrasäng" som var en fullstor 120is och Calle i soffan. När vi vaknade bjuppade Mahir på pytt i panna till lunch. Sen satte vi av så fort  vi kunde. Vi har försökt få tag på Taor som vi hade tänkt köra förbi och hälsa på men han verkar inte svara!? Jag vet inte vart vi kommer att stanna än. Det verkar som våran nästa destination är Härnösand hos Agnes iaf. Så till alla er som vi hade tänkt komma förbi förut så finns det inte så mkt tid till det, tyvärr. Nu vill vi bara hem!

Just nu är vi nånstans i Sveriges öppna landskap mellan Göteborg och Skara. Min dator har snart slut batterier så det blir det här inlägget och sen inget mer förän jag kan ladda min dator igen, dvs hos Agnes där vi ska slagga.

Med det här inlägget vill jag inte bara fira att vi har kommit in till Sverige och är påväg hem, utan också att jag igår (23e aug 2009) har haft mitt körkort i tre år. Och det bästa sättet att fira det är väl ändå att vara på väg hem och köra på våra svenska vägar? Oh yes!

Willie Nelson – On The Road Again


Hörs snart <3

Fred <3
2009-08-24 @ 14:56:33

Kommentarer
Postat av: Oh så vackert sjunget!, kl. 17:45:25, 2009-08-24.

Inte ett öga torrt!


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0