Sitter hos Knut igen…

Hejsan allihopa everybody!

Sitter hos Fredde. Har inte hänt så mkt spännande sen sist Fallos skrev.

Igår tog vi det bara lugnt hos Fredde, jag, han, Lotte och Filip. Jag tog farväl av Lotte som åkte till Umeå och sen skjutsade jag hem Hanna hem till K 2 the G.

Jag, Calle och Kludd hamnade i Kludds ungkarlslya efter det. Vi satt och tittade på dom möjligheter som finns när man ska åka till Australien. Vi tänke eventuellt dra några stycken och jobba där några månader. Men som det verkar nu så får man räkna med följande kostnader:
1. 500:- till Sthlm
2. 1200:- till London
3. 8000 - 9000:- till Australien.

Och efter några ord med ett par säkra källor så verkar det som att även om man har pengar till en biljett så måste man ha rätt mycket pengar på fickan också. Sen kostar ett Working Holiday Visum typ 1500 - 2000 spänn! Plus att ibland så kan Australienska immigrationsmyndigheten kräva att man ska visa att man har 5000 Australienska dollar på sitt konto. 5000 Australian dollars = 30 011 Swedish kronor! Så jag tror inte att det blir så mkt av. Måste väl jobba lite grann först ev. Norge eller Irland. Som my main man Matty Stars sa: "Work, mate, work!".


Ikväll gittade jag, Filip och Per till Freddes skola och hälsade på. Typ vid kl. 20.00? Ja, Fredde är en plugghäst. Just nu sitter vi hos han och ser på 2 1/2 Men. "Alla andra" är antingen i Calles stuga och fiskar, eller i Alles stuga och chillar.

Så här ser det ut i Calles stuga:
stugaHehuhund

Jag ska vara bättre på att uppdatera också känner jag, jag får väl råna nån eller starta en fight. Så att jag har något coolt att skriva om. Snart drar jag på Shell…


Höres later…

peace later…
2009-08-31 @ 22:28:55

Kommentarer
Postat av: MARTIN!, kl. 10:43:42, 2009-09-03.

Du kan hitta biljetter från london till australien för ca 5000kr. och pengarna som ska visas på banken hörde jag att det skulle vara 10.000sek. enkelt att lösa om man har snälla föräldrar som kan tänka sig att sätta in dom för att sedan skicka tillbaka dom när man fått ett "ok". som jag sa innan vi åkte från norge.. räkna med att spara ihop till en 20-30.000 innan man kan börja åka iväg. nothing has changed my good old friend :)


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0