Tillbaka till verkligheten…

Yosan…

Tilbaka till verkligheten, vi skippar Øyjorden Radio ett tag och fokuserar istället!

Jobbet på posten är lättsamt, iaf när man 84.3% har i tanken att det är 11 dagar till D-Day. Under heeeeeeela tiden här så har våra Ford Transit postbilar haft ett AUX-uttag. I måndags kom jag på att vi har ju en AUX-kabel (en helt vanligt 3.5mm ljudkabel) som vi har kopplat till min bilstereo i Golfen. Så jag tog med mej den till jobbet och så lyssnar jag på min iPhone istället för mina skivor som jag är så less på att jag kan köra av vägen bara för att dom ska dö!

Vi snackade med Alexander från studente idag iaf också. Carl kommer att sluta den 21a (dagen före mej, för att 22a är lördag). Han kommer dock gå på ngn slags "jour", dvs om ngn blir sjuk eller inte kan jobba så ska Calle droppa in istället. Men det vet jag inte om det är så sannolikt. Men han har den veckan betald iaf! :)


Efter Posten gittade vi ner på stan och gick in på bankr. Vi snackade med dom om hur det kommer att gå till när vi ska få över våran lön från våra norska bankkonton till Handelsbanken Sverige. Dom hjälpte oss att öppna en internetbank, då kan vi få tillgång till våra pengar på norska kontot när vi är hemma. Då kan vi föra över allt vi vill och sen ta bort kontorna tot. Sweeeeet!


Väl här hemma i Øyjorden så har vi börjat städa/polcka undan/tvätta/rengöra lite grann. Vårat hyreskontrakt går ut den 16e. Det betyder att ska flyttstäda hela lägenheten och sen flytta till ett vandrarhem som ligger i centrum nära Fløibanen.
+ centrum
– vandrarhem!
Vi vet dock inte vad det kommer att kosta, men han från SC sa 2500 nok. Det visar sej! Vi ska iaf bo med my main man Mahir, så det kommer bli soft! :D

Middagen fick bestå av pølse(smakar inte som Denniskorv men…) och pasta. Det blev lite över som räcker till lunchen imorgon. Duggregn under dagen men just nu uppehåll. Av 9, nästan 10 veckor som vi har varit här så har det regnat i 7 av dom. Så uppehåll är verkligen the shiet!


Nu blir det att se Mommas Boys på 3an…


höRs

päJs
2009-08-12 @ 20:38:16

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0