Automatvåpen…

Tjoo mfs!

I förrgår hände en läskig grej på jobbet. Jag kunde lika gärna inte sitta här och blogga just nu. Utan jag kunde ha varit med i ett vapendrama. Fast i förrgår alltså. Förrgårsmorse.
Jag kommer runt hörnet in på Rosenbergsgaten som vanligt på min dagliga rutt. Det står en polisbil utanför en lägenhet och en polisman står vid dörren och väntar på något. Jag stannar bilen några meter bort för att se vad som händer, såklart. Jag fejkar att jag måste kolla något bak i bilen, fast jag egentligen bara spejade. Efter en stund kommer en man som man skulle kunna kalla för en crime scene investigator ut ur lägenheten med dom här klassiska gummi handskana på. Han verkar få ett samtal. Jag väntar bara på att han ska säga "Well, I guess we've, found our man" och ta på sej sina solbrillor som David Caruso från CSI Miami skulle ha gjort!
Jag kan inte vara kvar längre eftersom min arbetsdag är tvungen att fortsätta. Minuter efter händer detta…

Annars är väl jobbet okey. I dag hade jag med mej, tro't eller ej, korv och makaroner till lunch. Det bästa jag har gjort på länge. Jag var mätt ända tills jag kom hem och lite därtill. Men för att inte spy av lesshet så käkade jag nudlar till middag……………………………………… och ett äpple…….……………………………
Har snackat medfreddeoch mamma och samwiseikväll. Jag hade tänkt ta en annan bild på Fredde som jag tog tidigare i denna konversation, där han gjorde ngt 'icke barnvänligt', men för att bevara det lilla som är kvar av hans stolthet och för att inte kränka hans integritet, valde jag den här bilden.
Och Sam ville hellre titta på 'gotjaj' än att snacka. Som vanligt alltså! :)

Som tidigare nämnt så flyttar vi ju till ett vandrarhem den 16e. Så vederbörande som hade planlagt att eventuellt göra ett besök hos oss, måste antingen betala 200-400 nok per natt på vandrarhemmet (som jag inte ens är säker på om det går för att det är ett litet privat vandrarhem) eller avboka hela visiten.

Imorgon är det fredag, och det betyder jobb på lördag igen. Tar världen som den kommer så vi får se vad som händer. Sikkert sentrum. Ska göra en tidig kväll ikväll och fan inte vara sliten mer. Nu blir det TV med tjejerna i H2O.


höreas!

peacas!
2009-08-06 @ 21:30:23

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0