Vad hände med "vi far bara"…

Hej, hej… hej…

Som ni suckers ser så har jag gjort om desginen. Jag tycker den vart häftig men kanske för olik den förra. Men nu bor jag inte i Norge längre utan i Hooden igen, så den här designen föll sej naturlig.

_
Jag kom nyss hem efter en helkväll i gamla Skell (rim). Jag lägger inte upp några bilder nu eftersom klockan är för mycket för att jag ska orka sträcka mej efter Freddes kamera. Men jag kan kanske beskriva den i ord istället.

For till Kludd och softade, alla var redan där. Musik, öl, cider och Captain Morgan. Sist men inte minst Vanilla Coke! Vi debuterade med drickleken "Hour of Power" eller "Power Hour", kalla det vad ni vill du! Det går ut på att deltagarna shotar 2, 3cl öl/cider en gång varje minut i 60 minuter. Ingen av dom pallade köra hela timmen ut men, jag tror Calle klarade sej längst och var uppe i 45 minuter. Alle Falk kom på en stark andraplats på 36 minuter.

Lite allsång, finbesök av Agnes och Tina, reunion med brorsan och Sarah och tre Vanilla Coke senare så skulle vi efter många om och men dra på Station 8. Och jag hatar verkligen S8, det är så jävla värdelöst. Men, jag tänkte what the fuck, jag hakar på. Jag kan ändå spela Blackjack, för första ggn på 3 månader typ. Så det gjorde jag!

Ingen var ju såklart kvar på S8 när jag tittade upp från BJ-bordet efter nån timme. Så jag gittade därifrån och hoockade med Bajsi och Omid. Vi gick och käkade på Shell och sen till Kludd som hade gjort illa sej i handen och skulle upp på akuten (inget farligt).

Vi lämnade av han och några hos Calle där det var lugn efterfest. Fredde, som skulle sova hos mej, hade redan gått hem till mej för att slagga, så nu när jag kom hem så låg han däckad. Det är gamla Fredrik det!

_
Sen ikväll hände det något som jag tycker är lite jobbigt; jag får lägga till en person på listan 'folk som flyttar och börjar med nya saker'. Det händer allt för ofta nu känner jag. Eftersom ingen frågar mej vad jag tycker så skriver jag det här, för här gör jag som jag vill. Och det är precis det jag tycker att man ska göra, man ska göra det man själv vill. Men om man inte vet vad man vill då? Vad ska man göra då?

Jag tycker också att det är viktigt att ta vara på tiden man har och försöka göra den så rolig som möjlig när man väl kan. För rätt som det är så är det för sent att hinna göra det man alltid ville göra, prova på eller uppleva. Det är mycket bättre att ångra det man gjorde, än att ångra att man inte gjorde det! Den bästa tiden är nu och den får man bara en gång. Och det går nästan för fort fram, det märker man redan, eftersom man måste besluta sej om viktiga saker så snabbt. Jag tycker att man ska känna sej lugn just nu, med tanke på att man kommer att leva 60, 70 år till.

Den här tiden är ju den man har väntat på hela sitt liv, anser jag. Då man egentligen är helt fri från allt och kan göra vad som helst i hela världen. Utan att behöva känna nån press eller vara stressad över nånting. Och att hinna med viktiga saker, det kommer man ha tid med senare, så är det bara. Men hinna med det man kommer uppskatta för resten av sitt liv, dom tillfällerna är för få. Och om 60, 70 år så är det dom ögonblicken som kommer spela roll, inte att man valde rätt skola eller jobbade på rätt ställe.

Allt handlar i slutändan bara om att göra det man verkligen vill göra och oftast så är det bästa svaret det enklaste svaret: Vi far ba…




The people you love the most is the people that allways seems to end up going away…
2009-08-29 @ 04:53:24

Kommentarer
Postat av: Horan från skogen, kl. 20:18:23, 2009-08-29.

Snyggt byggt !!! :)

Postat av: MARTIN!, kl. 10:15:06, 2009-08-31.

Värdelösa samer, 45min? det ska vara 6cl shots och playlisten ska gå på repeat hela kvällen :)


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0