Julkorven ja…

Ttjjeennaarree ttjjeennaarree…

Flera olika folk firar jul på flera olika sätt. Vi gjorde så att vi softade på dagen och for sen till farmor vid 14.00. Där fikade vi och fick några enklare julklappar. Malik och Sam fick lite lego som vi (jag) byggde ihop. Vi såg lite Kalle Anka vid 15.00 också. Sen där vid 16.50-tiden så drog vi hem och började göra oss i ordning att inta julföda. Strax efter att vi blivit mätta och belåtna så knackade det på dörren och tomten stegade in. Malik och Sam visade den gamle kraken vart han skulle sitta och sen delade han ut klapparna. Jag fick bra och nödvändiga saker; först hos farmor fick jag lite para och 150:- på iTunes Store (bra till att köpa Appar). Hemma fick jag bland annat; en ny ("vind"jacka, bra till Irland), ett par nya handskar (Irland), sängkläder (Ire), ett par jeans och en tröja. Ett pussel. Flis. En ny hårddisk och ett MobileMe-konto. Det var bra för att då kan jag på så sätt kommunicera och hålla kontakten på ett mkt enklare sätt för alla här hemma när det bär av till Irland. Så i fortsättningen kommer jag nog inte att ladda upp bilder här på blogg.se. Istället upp på mitt MobileMe galleri. Mycket, mycket enklare och smidigare. Man kommer också kunna synka en massa andra viktiga och roliga saker såsom; kontakter, kalendrar och filer osv. Tillbaka till klapparna; jag kanske har glömt att nämna nån liten klapp det får isf tillkomma senare.

Så istället för bilder här på bloggen så kommer nu, for the first time ever, mitt egna online galleri (provided by MobileMe): VGs julbilder totaosenennajn. Enjoy!

Kan dock tvärlägga in en liten bild på mitt bildbibliotek just nu. 22 000-sträcket spräckt:


Efter det offentliga julfirandet med familjen så återstog inget mindre än den heliga och mytomspunna julkorven på Shell. Jag, Calle, Fallos, Bajsi, Lance, Alle, Fredde(Henke), Lotte, Audrey, Isse, Sarah, Bollen. Bilder på det ser ni här. LÄNK!
Förövrigt så var Bollen faktiskt bengast på stället. Jag tror han missuppfattade det här med julen. Att man ska vara ett snällt barn så att tomten kommer nästa år igen? Men nej, nej, han söp till. Lika bra det, och vi fick oss ett gott skratt på en god jul iaf.

Videon:

Det bästa är när han försöker snacka engelska med Audrey… :)

Efter julkorven blev det hem och fixa lite med bildgalleriet och så. Nu sitter jag i Isses rum och ska slagga på hans soffa. Han och Perrka lirar poker och Sarah sofver.
Imorgon ska jag fara ut till Tinas stuga och hälsa på. Hoppas bara det inte är så mkt snö att vägarna inte tillåter att man kör mer än 30km/h.

(Förövrigt så är det här mitt 200e inlägg på den här bloggen. Det tycker jag att vi ska fira lite grann. Och vilket bättre sätt att fira det på, är det inte att lägga upp ett nice inlägg med en YouTube-video, några länkar och lite grejer? Tack "alla" ni som fortfarande läser och det känns bra att ha kommit så här långt. Det slog mej just att jag har bloggat i ett halvår nu och kan lätt se mej som en riktigt baddarfisk i det såkallade "blogghavet"! :D).

Nu ska jag fan slaggish, god jul och god natt bitches. Pehys!


Höres,

Peace,
2009-12-25 @ 04:23:33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0