Nytt på nätet…

Tjo bitches…

Det är måndag den 13e juli år 2009 och jag tänkte uppdatera er lite på vad som händer på nätet, för min del alltså…
I.
I går gick jag in på www.apberget.com och spammade lite i chatten. Då blev jag blokerad! WHYYY? Men eftersom jag inte kunde bry mej mindre om det så sparade jag ner lite gamla diarium som jag skrev back in the days, och sen raderade jag VGvg @ apberget.
Det var lite tugnt att helt skoningslöst bara ta bort min användare. För man har ändå haft en användare sen 2005 typ och man minns allt roligt man har gjort, alla grupper, alla vänner. Vem kan t ex glömma gruppen "GSS, Gör Skellefteå Socialare"?
Det är också många personer man har måsta identifiera med deras Apbergetnamn. Och för att inte tala om alla oändliga gånger man har blivit blockad i chatten eller från att logga in. Alla äckliga admins som man beefat med osv. Listan på saker blir lång.
Men som sagt så sparade jag ner lite saker som kan vara kul att ha kvar tot.
blockchatten
Från back in tha days! :) O'five, o'six something…

II.
Sen så uppdaterade jag min header (jag vill säga banner här, men fuck bloggologin (ord?)). Den är gjord i Flash 8 och PS CS3 av mej för den som bryr sej. Jag tackar Frans som lånade ut 104 K utrymme på sin server. Får se om jag gör den lite mer interaktiv sen. Sen lade jag till en Google översättare i kolumnen till höger längst ner under 'Länks'. Så nu kan alla i världen läsa min blogg! FUCK YEAH!

III.
Om vi fortsätter i Googlespåret så använder jag mej av Google Analytics. Riktigt bra övervakningstjänst. Man loggar bara på med sitt Gmailkonto och sen anger man sin bloggURL. Sen börjar skiten analysera din blogg. Man får ut jävligt mkt info om läsarna, t ex webläsare, skärmupplösning, internetuppkoppling, operativsystem, språk, land, tid och så vidare! Så för alla som är intresserade av att veta vilka typer som läser eran blogg, Google Analytics is the shiet! http://www.google.com/analytics/
googleq
Med det här "firar" jag att jag har fått 500+ besökare… yaaee…!!


Soft dag på jobbet btway, gick bra, inget strul, regn dock!

Väder: 16° och moln, eventuell nederbörd.
Nu: D-Channel


Häärzz

pees
2009-07-13 @ 18:46:07

Kommentarer
Postat av: Anna, kl. 21:42:39, 2009-07-19.

så nu har ja läst ikapp:P alltid lika roligt,är så kul att läsa för det känns typ som att man sitter med dig och du berättar. det är så "pratskrivet":D saknar dig!


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0