Dagens…

Hejsan på eder!

Fan vad det är gott med falukorv och makaroner alltså! Fifan…

Soft dag på jobbet i dag. Jag fick veta att jag ska jobba på lördag! Fett nice med extra para.
Min chef snackade ngt om att en slags arbetslag i Norge (eller om det bara gällde Posten) gjorde att man inte fick ta ut övertid? Whack? Och då innebar det att om jag ska jobba på lördag så måste jag vara ledig en dag i veckan. Och detta gäller bara den här veckan när det är helgupplärning…


Annars så har vi sett MJs minnescermoni på TV4 (jepp, vi får in 1an, 2an, 4an). Det var lite sorgligt att se… tungt!
Man blir lite nostalgisk och tänker på hem men… det är lugnt!

Fredde ringde mej på Skype på tal om hem. Vi cammade lite så klart! ;)
fredrrfik camm
Skype är kul. Spec om man är tjejig som Fredde.

Det vart faktiskt så att vi la upp en dagens outfit också som utlovat! Fredde fick co-blogga lite och visa det han hade på sej ikväll med!

Jag:
ggsfs
Keps från Top Street Wear - 169:-
Glasögon från en glasögonbutik i Bergen - gratis
Vest från Posten - den har jag bara på lån
Pjamasbyxor från Cubus Skell - 199:-
Sockar från Jacks Skell - 5-pack för 59:-

Fredrik:
outsid
Nikepannband från Stadium - 49:-
Hängslen från Myrorna - 50lapp
Kalsonger från H&M - 149:- (tag 3 betala för 2)
Suspensoar av Jonna - gratis
Sockar från Stadium - 5-pack för 99:-


Min lediga morgondag kommer förmodligen att bestå av att bränna skivor. Kommer bli några stycken har jag märkt nu när jag tänker efter. Sen fixade vi typ tvättmaskinen i dag. Eller det kom förbi en granne som skulle snacka med oss om ngt? Och då frågade vi om tvättmaskinen och det visade sej att man bara behöver betala med gamla norska enkronorsmynt som man kan köpa för två nya emkronorsmynt???? DÖD!!!!!! Men vi hade en massa sånna hemma så det är lugnt! Sen funkade det med svenska enkronor också!


Nu ska jag förmodligen slagga…

HØ√∑

pis
2009-07-07 @ 23:44:14

Kommentarer
Postat av: mo, kl. 17:31:00, 2009-07-08.

Okej då kör vi. Här är en preliminär offert på fasta och rörliga/eventuella kostnader. Inget är spikat utan de här är bara en skiss över hur vi kan lägga upp de.



Hyra (värme, VA, el): 1500kr. Månatlig fast kostnad.



Oavsett om vi bli 13, 15 eller 20 som kommer att betala hyra så funta jag på att köra en medlemsavgift på typ 200. så då få vi över 500kr/månad om vi är 15st som vi kan använda för att försätta rusta upp lokalen. eller typ köpa plastmuggar till fest, hyra film eller va fan som helst.



"Startavgift" (målarfärg, sittplatser osv): 300kr. Engångs avgift första månaden.



För att sparka igång hela projektet betalar man tot 500kr första månaden. De går till diverse fix som ska göras där men även till typ stolar/soffa/fotöljer?. Det som blir över går lokalens egna kapital.



Senare kan de ju komma upp att vi kan gå ihop när som helst om vi inte har kapital till en soffa och lägga extra 1 månad om alla är överens om de.



Btw alla som eventuellt är sugna på att va me på de här maila VG på facebook. de är inget bindande än så länge utan bara en intresseanmälen när alla bestämt sig över om dom vill va me så kommer de att konstrueras typ 2-3 olika offerter över hur allt de finansiella kan se ut.



hoj

Postat av: mo, kl. 18:19:58, 2009-07-08.

varken matten eller svenskan funkade idag för mig ser ja=/

Postat av: Emelie (Empa), kl. 03:12:16, 2009-07-12.

Hahaha, det här är så himla bra! Fredrik ser nästa kobent ut! Gilla och tummen upp! :)


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0