Sum of all Helg…

Vaknar upp i en soffa. Vart är jag? Vart är Carl? Hur har jag hamnat här? Fortsättning följer…

Fredag:
Jag och Calle gittade in till stan vid 19.30. Vi hittade våran väg till Jocke och Rasmus och softade där ett tag innan det var dags för mej att bege mej till Kinon!

SPOILERVARNING:
Den bästa Harry Potterfilmen EVER! Inget skämt! Och jag som inte har läst Halvblodsprinsen fick en lika stor chock som dom som har läst den (kändes det som) när Snape dödade Professor Dumbledore. Det vart helt tyst i salongen resten av filmen.
Annars så var det inte så jobbigt med norsk text som jag trodde. Det var bara att lyssna på talet ist.
En grej som var riktigt drygt dock, var att i Norge så hittar dom på egna namn på alla karaktärer. Typ Dumbledore heter Humlesnurr? Ron heter Ronny Wiltersen? Och varför heter Hagrid Gygrid? Men, men, all and all riktigt bra skit!
emma watson<3
Efter HP mötte jag upp guttarna på pianobaren 'The Scotsman'. Det var inte så mkt drag där. Det är det aldrig på fredagar i Bergen typ. Men för att få perspektiv på det hela så kan man säga att en helt vanlig helg här, är som Skellefteåfestivalen hemma. I folkmängd alltså, mycket folk dvs!
Vi beggade oss till ett ställe som heter Garasje, en rockbar. Inte riktigt kanske min och Calles stil, plus att det var något så djuriskt jävla satans varmt där inne att det gjorde dom 40 nok det kostade att gå in ännu ovärdare att betala!
Vi kickade vidare till Fotbollspubben iaf. Vid det här laget hade Carl hunnit bli lite lullig på sexpacket 4.7or cider som han köpte på Rema 1000. Men för alla oroliga magar där hemma, det vart en lugn kväll! :)

Lördag:
Ny dag, nya äventyr. Eller ja… ganska hyffsat likartade äventyr som alltid men…
Vi gittade till 08:an Jocke och göteborgaren Mahir för att softa innan vi drog ut. Fotbollspubben, såklart. Okej. Men det stället slutar aldrig förvåna en! I går klev en gubbe, inte man, utan gubbe, gammal gubbe, in på pubben. Säg att han var ärligt 80 år!
Och jag menar, när det är 18års åldersgräns på en pubb så blir det ju automatiskt att dom som är där är mellan 18 år och typ MAX 22, 23? Men nej nej nej! Jag har svårt att förstå hur hans pacemaker ens kunde hålla 'du-dunk, du-dunk, du-dunk'. När hela stället låter 'dunka, dunk-a, dunka, dunk-a, dunka, dunk-a, dunka-ka dunka' (reggaeton)!

Efter pubben vid 02.30 så missade vi så klart bussen hem vid 03.00. Synd. Men då hann vi tat' lugnt och käka på Burger King (ja, hellre det än McD och det vet ni!!!). 
Som tur var så var Jocke så gästvänlig att han lät oss sova på deras soffa! :) Och ja, man rymdes gott och väl två stycken i den och det tackar jag skyarna för!


I dag när vi vaknade fick vi lite rostade mackor och saft. Sen gittade vi ner till centrum för att ta bussen home to Øyjorden! Vi har softat sönder från det till nu iaf. Jag hade tänkt dränka mej i Monkey Island ett tag nu. Det regnar så det suger!

Sen vill jag hälsa grattis på namnsdagen till två riktiga mongolider, Sarrster och Lottelicious. Jag hoppas ni får en riktigt fin namnsdag med många presenter och tårta! (?)
charlotte ericssonsarre
Charlotte Ericsson & Sarah Åkerström…


Höres…

peace…
2009-07-19 @ 17:39:59

Kommentarer
Postat av: sarrster, kl. 22:51:01, 2009-07-22.

haha nå, tack så mycket :D


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0