Skvallopp!

Haallåå!! (Uttalas skvallopp)

Det är det man alltid säger när man kommer hem. Även om jag och Carl inte har ngn att komma hem till på dagarna efter jobbet säger vi det!
Eller så säger man: "YOO BITCHES!! In the hawa-house!", om man kommer hem till SBH!

I alla fulla fall, jag fick köra själv i dag på inhämtning (för definition av inhämtning se nedan)

In•hämtning |ın:hæmt:nıng|:
verb
Inhämtning är två separata ord som sammansätts och får en helt ny innebörd.
Hämtning, att förflytta ett ting från punkt A till punkt B.
In, motsatsen till ut, d v s förflyttning av ett substantiv från utomhus till innomhus.

Jag fick göra inhämtningen själv eftersom det inte är så svårt, typ: Hämta ett paket här och där och kör tillbaka till Posten.
Det svåra är att lasta och lägga allt i rätt ordning så att det går snabbt och smidigt att leverera allt! Det vanliga paketantalet brukar hamna på runt 84 - 97 paket. I dag hade vi bara 50! 

Rykten på stan: Vi ska förmodligen köra själva imorgon baj döh wej!! :O Det var i alla fall det vi har fått höra tidigare förra veckan. OM det är sant så får vi se hur det går = gravsten = begravning = präst = död!! Annars är det ganska lugnt, det känns alltid bättre när Torunn sitter bredvid och snackar skånsk norska!


Jag var riktigt nära på att köra ÖVER/PÅ/IHJÄL en man/gubbe/karl/farbror i dag också. Jag hade blicken åt ett annat håll och rullade sakta mot ett övergångsställe.Torunn fick säga stopp (på norska, stoppe) och jag hann bromsa!
Snubben pekade på vägen och menade: "Det är ett övergångsställe här jävla svenne!"

Ni kan ju försöka klura ut vad jag kollade på medan ni lyssnar på den här låten (som jag dedikerar till Fredde och Bergen stad!):


Tänkte slänga upp lite pix (fjortisstavning, jag vet!) från i dag. Plåtat med iPhone.

Calles bilPostbilarpostentummebilar som fan
Bild 1: Calles bil full med pakker. Bild 4: Min bil halvfull med pakker.


Det blev ingen daglig kvällspromenad i går. Inte ikväll heller. Man är lite för trött tror jag.
Jag tror att armhävningarna och situpsen jag gör varje morgon tar ganska bra ändå… I did it in the army, so why not now?

Det regnade lite i dag på dagen och det var det skönaste tot! Annars har det varit sol (igen) och imorgon blir det sol (igen)!

Det blir en tidig kväll ikväll ikväll ikväll så att man eventuellt kan jobba själv imorgon!


Höres

piis
2009-06-30 @ 22:15:00

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0