Server…

Hejsan…

Som hastigast:
Dagen har tillbringats med Malik och Sam på gatan. Vi lirade bandykambalo. Det var länge sen jag gjorde det känner jag. Typ från back in the days när man spelade med grabbarna från hooden.

Igår alltså:
Vi installerade Mac OS 10.6 Server på Mac minin och resan började. Efter många om och men, efter mycket googlande och uppkollande av fakta angående hur man skola till väga, så fick vi upp den. MEN! Vi ville modda den på vårat eget sätt för att vi ska optimera SFTP-SSH-anslutningen för alla PC-användare som ska vara med i servern.

Servern…


Andra försöket…


Systemansvariga nätverksadministratörer…

Uppåttjack…

Det blir nog en ominstallation till innan den är klar och det kanske kommer dröja två veckor till. Då Fallos kommer hem nästa gång.

Ikväll blir det film med Karja, Bajjan och Alle. Vi har redan bestämt oss för att se Toy Story I. Så det är lugnt! Vi planerar också SörböleHooden dokumentären litegrann. Det går sakta men säkert framåt! :)

Imorgon har jag en hel del att göra; Af, lite jobbställen, Teknik Magasinet, sen måste jag packa också lite. Fast det är egentligen till på onsdag men, jag och Alle ska dra till Umeå och hälsa på Fredde och Lotte. Sen på fredagen åker jag och Lotte till H-Sand och softar. Mer om det senare. Jag och Saander kommer nog att kunna styra upp Intolerismen och bjuppa på lite action! :)

Nu är det film…


Höres,

Peaces,
2009-11-22 @ 21:40:56

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0