Eventewr…

Yo…

I natt drabbades jag och David av nått som bemärks 'det besvär en person som bryter en inrotad vana upplever'. Det vill säga Abstinens (substantiv, härleds ur lat abstinere, verb i neutrum) och som betyder i sin översättning 'avhållsamhet'. Det jag försöker säga är att vi blev sugna på lite äventyr mitt i natten och gittade ut för att söka spänning:

Gangstahz…


Äventyr…

Igårkväll blev det bio. Vi såg Bröllopsfotografen. Det var lätt värt att betala 80 spänn för att se den filmen med totalt nio stycken personer i Sagas lilla biosalong. Den handlar om den sköna värmlänningen Robin som kommer från en liten håla. Han har alltid drömt om att få fotografera och som på ett bananskal halkar han in på den banan när han träffar Johnny Björk, en gammal avdankad skådespelare. Slutligen vet Robin inte längre vad som spelar roll, om det är fotograferingen eller relationerna med dom olika karaktärerna som han träffar. Tot, bra film!

Imorse blev det äppelpaj och sprutgrädde till lunch? Vet inte varför men det hade inhandlas igår.

Sprutgrädde…

Sen chillades det till klockan slog Kalle. Då kom Linn och Agnes hem.


Vi pallade inte laga nån middag ikväll så vi beställde pizza. Det blev Vesuvio för min del, som alltid, såklart. Vi har sett lite Idol och softat. David drog och skulle köpa cigg och tappade bort sej. Men han hittade tillbaka iaf! Det är väl det mest spännande som har hänt ikväll.

Det var egentligen tänkt att vi skulle kicka till Umeå ikväll och Tina skulle hälsa på sin polare som har fyllt år och jag skulle softa med Fredde, Lotte och andra folk som befinner sej i Umeå. Men det blev inte av pga sjukdom från det är hållet och att gästfriheten hos Fredde krävde att jag tog med mej egna sängkläder vilket jag inte kunde bistå med. Men vi tar det en annan gång, kanske på söndak.

Nu ska jag försöka få i mej lite socker, fred y'all


hörs

peace
2009-11-07 @ 01:07:24

Kommentarer
Postat av: Thy master, kl. 10:14:52, 2009-11-07.

Kom ihåg straffet!!!


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0