Flis…

Yo bitches…

Dagen har bjudit på lite olika aktiviteter. För att få ett sammanhang i mitt berättande så måste jag ta tillbaka er en bit i tiden.
Jag blev kallad till Af, okej, inte så mkt med det. Handledaren som jag hade frågade mej om jag hade jobbat som vaktmästare i och med att jag har väktarutbildningen. "Nae, det har jag inte men". Innan jag hann förklara att jag fick den utbildningen i lumpen och att den inte riktigt innebär att man blir vaktmästare så avbröt han mej. "Du har jobbat som fritidsledare ser jag". På mitt CV står det att jag har varit studiecirkelledare på fritidsgården Söder. Det innebar att jag var där en gång i veckan och höll i en film-, och fotokurs. Jag var inte en riktigt fritidsledare.
Iallafall, rask som han var så skrev han upp mej på fem stycken ungdoms-trainee-platser. Typ riktiga jobb med lön fast ändå inte, men ändå inte en praktikplats osv. Och om man skulle få ett sånt erbjudande så får man ju inte tacka nej till det. För vem tackar nej till ett jobb i den nuvarande världen?
Dom ringde mej från Ursviksskolan igår och ville att jag skulle komma på en intervju idag iallafall. Så jag for dit kl. 14.30 idag och snackade lite med dom. Det verkade på dom som att dom gillade mej, men vi får se. Jag skulle få veta nått om det i veckan iaf. Det var 6 månader btw!

Vilket leder mej osökt in på nästa ämne. Våran tvättmaskin har gått sönder, vilket betyder att jag inte kan tvätta mina kläder såklart. Och eftersom min livssituation kräver att jag måste byta kläder så fick jag en uppenbarelse när jag var på stan och jag gick och handlade kläder. Två par jeans, sex par kallingar och ett par skor. Det behövdes, så det var ändå värt. Ettusensjuhundra, BASCHACKLAM DASH! Väck!

Ikväll blev det samma sak som alla andra kvällar typ. Jag, Bajsi, Alle, Karja, Calle, Per och Lotte softade hemma hos mej. Men det blir en tidig kväll ikväll för min del iaf för jag har en resa inplanerad och på fredag tror jag att det lutar åt Umeå och hälsa på Fredde. Ska nog slå en pling till Lance likaså.

Här kan jag bjuppa på en film från en av kvällarna här:

Two girls and a fight…

Nu ska jag packa lite. Fred.


HÖra

Peace
2009-11-03 @ 21:22:11

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0