Gå utan syfte…

Jag kliver ut på gatan i regnet. Det enda som hörs är regndropparna som faller från dom blöta träden i lekparken och motorljud i fjärran. Jag andas in den friska luften och den gör en glad. Till skillnad från den luften jag andas in nere i mitt sunkna rum. Jag sätter av och börjar gå. Jag vet inte vart jag ska men jag ska komma dit. Går utan att veta vart, går utan att ha ett egentligt syfte. Det enda som driver mej är min hunger. Mina steg bär mej fram ner för Liljevägen och jag svänger nu höger ut på Ekgatan. Jag har inte tänkt så mycket på min destination men eftersom jag måste döva min hunger så känns Obs! som ett vettigt alternativ. Jag skriver ner dessa ord på ett gammalt kvitto som jag hade i fickan. Det har börjat regna mer nu. Det känner man på dugget som fuktar ansiktet. Nu måste jag se efter vart jag sätter ner fötterna för att undvika att dom hamnar i vattenpölarna.

Jag paserar Sibylla och känner doften av hamburgare och pommes, smältost och cola. Men jag låter mej inte frestas. Inte den här gången. Det börjar bli för mycket skräpmat. Och det är därför jag är ute och går. Det skulle vara motsägelsefullt annars. Det känns som att det är mitt i natten, det är mörkt och mitt sinnestillstånd är inte helt klart. Nu bär mina ben mej helt och hållet utan att jag behöver tänka eller anstränga mej för att ta mej fram. Jag går över E4an och bilarna susar förbi framför mej och bakom mej. En näradödenupplevelse kanske, om jag skulle ha varit mer medveten om min omgivning. Vilket jag borde vara eftersom jag går och skriver ner det här på ett gammalt kvitto.

Framme på Obs! och jag köper tre varmkorvar och en liten dricka för 20 kronor. Gött!


Övrigt igår:
Min syster fyllde  30 år idag. Grattis! Hoppas du inte krisar för mkt över det talet som du nu har fyllt (30 erhm…).
Igår softade jag med Fallos, Alle, Björnen, Bollen, Bajjan, Karja och Linus. Vi kunde inte bestämma oss för vilken film vi skulle se. Och det pågick en vild diskussion om vilken vi skulle se. Det stog mellan Independence Day och Toy Story I. Men tillslut visste jag fan inte längre. Det snackades om första säsongen av Vänner, eller Casper det snälla spöket, Nyckeln till Frihet, Jurassic Park I, Black Dynamite (en ny negerfilm), Dogma, Sunes Sommar. Bert den sista oskulden. Pirates (porrfilmen). Det var så många förslag som kom upp att jag inte visste vad jag heter längre. Efter 3.5 h så kom vi fram till att vi skulle se The Taking of Pelham 123. Riktigt bra rulle! Den får 4 av 5 tunnelbanevagnar av mej!

Som det var tänkt så skulle jag egentligen lägga upp det här inlägget igår när all the action hände. Men jag blev distraherad av att Fallos skulle fixa en film (som ändå tog 9999999 år) så jag lägger upp det nu ist.

I brist på annat kan jag lägga upp en bild på mitt besökarantal:

En satelitbild över Europa för er retards som inte fattar det…

En låt:
Norah Jones - What Am I To You


Nu kommer Fallos och Matilda hit och softar, så hoii…


Hörs…

Fridens…
2009-11-21 @ 13:50:29

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0