Längsta på länge…

Tjo readahz…

Veckan har gått halverst segt, halverst snabbt. Det sega är att nu när Fredde är i Umeå och Kludd på Irland så finns det verkligen inget att göra när man vaknar relativt tidigt (12) och då alla fortfarande sover. Och eftersom så är fallet så kan man inte annat än acceptera sin livssituation för tillfället och vara glad för att man får 5000 kronor av Försäkrningskassan för att man är arbetslös.

Mic Check:
Igår avvek sej dock kvällsaktiviteterna något då Omid (also known as Baby O the number one hustler on the block) hörde av sej och ville att vi skulle komma till inspelningsstudion på Norrböle. Som dom tunga MCsen vi är så kickade vi dit. So, in the same buildin', Vågen (jag), Big C (Calle), Big B (Bajsi), Baby O (Omme), Saander (Alle) och Curious K (Karja). Omid har en tendens att kunna ta fram den lilla blatten som bor inom alla oss och så klart blir man thug direkt man ställer sej framför micken.

Bangande grabbar som inte pallade droppa den för hooden…



Vi började droppa lite lines som handlade om att dissa Ludd3 (Vänmeck) och Dax för Bax-tjejerna. Men det blev ingen recordingsession utan vi softade bara. Det kommer kanske mer om det sen. Stay tuned!

Idag har jag städat mitt rum, som tidigare nämnt. Och efter 1.5 h damsugning, 1.5 h skurning, 1.5 damtorkning och efter lite annat pyssel så har jag nu en renare tillvaro att befinna mej i, då jag befinner mej nere i mitt rum 16 timmar om dygnet. Största anledningen till varför det tar så ofantligt lång tid att städa för mej beror på att jag är noggrann så in (jag vill leva, jag vill dö) i Norden. Ska det göras så ska det göras ordentligt. Jag städade också min kyl som jag har på mitt rum. Utgångsdatum på förpackning A: 29 september 2009, förpackning B: 28 sept, C: 13 okt! Det var inte komiskt.

Realitycheck:
Ett annat fenomen som har slagit oss är att vi, och då menar jag, jag och Alle, inte kommer kunna fara till Irland förens i januari typ. Jag och Kludd höll ju på länge att söka jobb i Dublin, dock förgäves för min del. Då Kludd blev anställd av HP och fick sin resa betald så var ju avfärden ett faktum. Och sedan dess har jag försökt hitta mej ett kneg där också, gjort intervjuer och tester etc. Detta utan resultat. Så då drog jag slutsatsen för några veckor sen att jag lika gärna bara kan åka dit några veckor och se om man kan söka och hitta något på plats. Kludd som bor där nu tror också att det är ett enklare tillvägagångsätt. Och Alle som förlorade sitt jobb har också blivit sugen på att följa med. Och här i dagarna så hade vi tänkt boka flyg och fara snart men vid närmare eftertanke så blir det inte så. Vilket beror på följade: Både Alle och jag vill vara hemma över jul, då min moster ev. kommer på besök och då Alle måste närvara på en begravning. Och om vi i det fallet skulle fara till Dublin nu så skulle vi redan måsta boka biljetten hem. Och får vi oss ett jobb där så kommer vi ju inte att kunna komma hem. Och om vi ska boka biljetten hem redan nu så kommer det gå åtskilliga tusen bara för att vi skulle "dit några veckor". Så slutsatsen blir att vi åker efter jul nån gång. Lutar mot januari 2010 (huvva, det låter långt bort). Men som med allt annat så smäller det bara!

Så, så är det.

Imorgon är det iallafall fredag den trettonde. Det gör inte mej så mkt eftersom jag aldrig har haft någon vidare otur förut när det har varit det datumet. Nu softar jag med grabbarna och det spelas kort igen. Vi får se vart kvällen och natten tar oss. Dock så blir det en tidig kväll för min del ändå! :)

Jag känner mej nöjd med kvällens inlägg och känner också att med ny design kommer nya ämnen att skriva om och ta upp. Ska försöka ge er läsare med innehållsrika texter då jag fortfarande ser en tendens på sjukande läsarsiffror, vilket mest är mitt eget fel.


Hörs imorgon…

Fred idag…
2009-11-12 @ 23:11:56

Kommentarer
Postat av: Anonym, kl. 22:14:00, 2009-11-13.

hahah ni är så jävla coola ;) Såg skoj ut iallafall :)



Vems studio är det?


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0