Mycket…

…gjort idag!

Tjo förresten bitches…

Idag steg jag upp vid 10.00. Jag hade lite ärenden att utföra på stan så jag satt av vid lunchtid och för att ta det from the top;
1. Hämta Calle (han ville med. Annars hade jag promenerat).
2. Köra till Arbetsförmedlingen och snacka med dom om ersättning i utlandet.
Och dom säger typ så här:
Om man har riktig A-kassa och får arbetslöshetsersättning så kan man fylla i en blanket och ansöka om att fortsätta få det om man skulle dra utomlands och söka jobb (t ex Irland). Och antingen beviljas det eller inte. MEN! Eftersom jag inte har riktig A-kassa utan jag har "Jobbgaranti för Ungdomar" så klipper dom mej från att få ersättning om jag far utomlands och söker jobb. Men det spelar ingen roll, för om jag skulle få ett jobb så rullar ju pengarna ändå in. Right? ;)

3. Jag skulle lämna in min hårddisk på Teknik Magasinet där jag köpte den. Jag har ju såklart inget kvitto kvar? Det är ju inte så bra. Dock så sa killen bakom disken på TM att jag kunde gå till banken och be dom skriva ut ett utdrag på min transaktion och mitt köp. Jag minns att HDn kostade 899 men inte vilken månad jag köpte den. Efter att jag och Calle stått och dividerat lite om vårat skeva tidsspektrum så hittade vi rätt månad och jag kunde få ett "kvitto" från banken.
Väl tillbaka på TM så fick jag lämna in HDn och han sa att det skulle ta runt två veckor. Fuck, tänkte jag. För alla er smarta där ute som använder Mac så kan jag säga att jag har hela mitt iPhoto bibliotek på min externa hårddisk. Dock backade ju jag såklart upp hela hårddisken men nu kan jag ändå inte importera några foton eller nått. Men det är nog ingen fara, jag har en tillfällig lösning medan jag väntar på att dom lagar min hårddisk.

4. Jag handlade lövbiff och kroketter till middag.
5. Hjälpte morsan att städa till lite i ett av förråden i källaren.
6. Ikväll har jag softat med grabbarna. Alla for dock till David och softade!
7. Jag och Alle har bokat en resa till Dublin. Avresa sker den 11 januari 2010.
8.
Snackat med Kludd på Skype.

That's about it! Det känns som att jag glömmer nått men jag skriver väl dit det om jag kommer på det! :)
Sen så tickar klockan ner till fredag den 27e november. Jag längtar sönder mej! Dels till det och dels till att få ta bussen ner och träffa Fredde och Lotte i Umeå!

Nu ska jag och Alle kicka vidare, ut i slummen, ut i den mysteriska natten, se vart den för oss! Kolla på den här också den får mej att känna mej lite konstigt (på ett bra sätt):

Sagostunden från 80-talet…

Härs

pëace
2009-11-24 @ 00:10:17

Kommentarer
Postat av: Fallos, kl. 08:55:28, 2009-11-24.

Ska ni båda till Irland?! Hade inte Alexander jobb osv?

Postat av: Alexander Falk. Dublin, Ireland., kl. 16:25:15, 2009-11-24.

ofc were goin' to dublin!


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0