Telias…

…modem funkar inte som det ska idag?

Tjo…

Igår kom jag och Lotte till Hzand vid 15.00. Genväg över tågrälsen och 30 minuter senare kommer tjejerna hem. Vi softade hemma och tog det bara lugnt på fredagkvällen. Vi åt gott kött och köpte godis för hundratals kronor. En annan höjdpunkt från gårdagen kan jag ta upp.
Jag kommer fram till ett filmställ inne på Coop Forum. Till min förväntning så bestod 80% av alla filmer av barnfilmer eller filmer med jul-anslag. Jag granskar stället upp ifrån och ner och när jag återigen vänder det för att se en ny sektion av filmer så ser jag; högst upp står en film som jag inte har sett på 10 år och som jag har letat efter sen dess!
Sagan om Ringen den tecknade versonen från 1978!

Sagan om Ringen, 1978…

Jag har inte sett den än men jag väntar på ett ypperligt tillfälle inom en snar framtid då jag skola få skåda denna skapelse utav andra världar!

Idag vaknade vi vid 11.00 men kom upp därsenare (word?). Stekte falukorvar. Åt dom som snacks. Gittade på stan. Gick efter en Charlotte, en Tina och en Agnes på slumpvisa affärer. Vi kom hem och Agnes gjorde god mat i form av kyckling. Ja, mamma jag vågar prova ny mat och nej, jag brydde mej inte om mitt bordsskick. Även om det var ganska standard mat så blev det jättegott. Fett creds till dej Agnes!

Ikväll ska folk festa här. Jag sitter nykter som en spik och har funtinationer på om jag ska sätta mej vid blackjackbordet ikväll och räkna kort. Länge sen sist. Räknandet alltså, för i förrgår när vi var på Allstar så lirade jag och plusade 100 spänn. Glömde bara nämna det. Spelade felfritt och på så sätt ökade oddsen att vinna mot dealern. Det återstår bara nu att se om det finns ett bord att sätta sej vid! :)


En annan viktig sak att ta upp är att på tisdag den 1 december så kommer regeringen att verkställa FRA och deras kablar kopplas in i vårat nätverk. Det kommer att uppenbara sej på olika sätt ute i landet. Så alla pirater (fildelare) där ute, be ware. Försök att kryptera så mkt som möjligt, SSH, SFTP, Adium (när det kommer till IM på Mac), använd vnc i ett nätverk, ring istället för att smsa (tycker jag känns bäst iaf).

Jaja, nu ska jag spara & publicera…


104 111 101 114 115…

112 101 97 99 101…
2009-11-28 @ 21:28:08

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0