Tvåtusentolv…

2012:
Det var en av dom bästa filmer jag har sett. Okej, det kanske var lite drastiskt sagt men den var riktigt jävla, satans, helvetes, förbannat bra. Och spännande som fa'an! Nae om man ska vara seriös så kände man en adrenalinkick 85% av filmen. Dock kan jag tycka att det blev lite för mycket klyschiga scener. Det var som att huvudkaraktären alltid klarade sej undan alla faror i sista sekund. Men själva handligen då? Som dom flesta vet så handlar den om att jorden kommer att gå under den 21a december 2012. Då har USAs regeringen i hemlighet byggt stora skepp som bara vissa människor får åka med. Då är det huvudkaraktärens uppgift att avslöja The Governments komplott och äga alla.
Det som också gjorde filmen bra var att en av mina största fobier förekom rätt mkt. Det är vatten som är en av mina största fobier! Alltså inte kranvatten, utan stora, öppna, mörka vatten. Och att måsta utsättas för drunkning. Det är fan det värsta i hela livet!
Ett annat fenomen som också bidragit till att jag är mörkrädd om nätterna är att jorden ska gå under. Typ att jorden ska träffas av en gigaantisk komet eller att Mayakalendern ska ta slut och att världen ska spåra tot. Eller att planeten Tellus (jorden) ska komma ur sin bana runt solen och vi kommer frysa ihjäl på tre minuter. Eller att all is på jorden smälter och man måste slåss med övriga världen om vem som ska få leva på bergstopparna.
När jag var liten minns jag hur jag brukade titta upp i rymden och se hur sateliter eller flygplan paserade över himlavalvet och jag trodde att det var en komet eller en stjärna som kom mot jorden. Och jag föreställde mej redan då att jorden lika gärna skulle komma att gå under nån gång under min livstid (eller mina barn och barnbarns livstid). Det är det värsta jag kan tänka mej skulle hända eftersom man inte skulle kunna göra ngt som helst åt det. Och allt det kände jag när jag såg filmen. Så det blev en jävla upplevelse som involverade klaustrofobi, rädsla för vad the future might hold och en adrenalinrush. Tot alltså, se den!
När det kommer till att världen verkligen lika gärna kan gå under den 21a december år 2012, så söker jag nu nån som eventuellt har flygcertifikat, eller känner nån som har det. För jag ska fan vara i luften om det händer! Så om du eller en person du känner har det så var god ta kontakt med mej innan den 21a december år 2012. Tack!

Idag då?

Då vi vaknade softade vi en stund sen kickade vi downtown. Vi hängde på stan ett jävla bra tag. Vi hann med att träffa Fredde och jag köpte en 5x5x5 kub (ja den är redan löst). Sen kontaktade vi Lance och bestämde att vi skulle möta upp han och gå och käka pizza nånstans. Sen skulle vi se "matchen", det betyder oftast att man ska se Skellefteå AIK Hockey spela hockey. Trots mina moraliska restriktioner mot hockey så gick jag med på att se matchen med Lance och Alle. Lotte "var duktig" och var hemma och "pluggade" (aka sov i soffan).

Allstar, Umeå…


"Ingen gillar en hockeybög", så lite bryr jag mej om hockey… :)

Efter hockeyn kickade vi till Max och grabbarna tog "enn fikja" (spola till 1:38)!!!

5by5by5…

Sen gick vi långa vägen hem.
Nu sitter vi och zappar på TVn. Vi ska snart gå och slaggish. Bussen går 12.05 imorgon och örrajvar i H-Zänd kl. 15.00. Dett komer blli fet.


Häörs•

Päeace•

2009-11-27 @ 02:04:49

Kommentarer
Postat av: Anonym, kl. 00:12:30, 2009-11-28.

O my God! Så rädd kan du väl inte vara hela tiden! När det smäller så smäller det - och då hinner vi nog inte fundera så mycket! Eller fryser ihjäl på tre minuter, ingen fara, det går fort! Eller skaffa flygcert själv, så behöver du inte förlita dig på nån annan!


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0