Seg filosofi...

Yo in the hawwa house...

Sitter på Freddes PC. Har fått lite klagomål för att jag inte uppdaterat. Så jag gör det nu:

Igår sovde jag hos Kludd. Jag ställde faktiskt klockan på 10. Vaknade då och tänkte dra hem och städa mitt rum. Men jag snoozade ett par halvtimmar och vid lunchtid ringde Oonagh och sa att jag hade intervju med TeleTech. Jag tänkte fuck allt, jag kommer inte hinna städa eftersom jag väntade en massa samtal.

Amy från Teletech ringde mej och intervjuade, hon tyckte att det gick bra och på nått skumt sätt så fick hon mej att säga att jag förstår och gör mej förstådd på norska? Vilket inte är svårt alls! Så hos bestämde att en norsk snubbe som hette Thomas skulle ringa och halvintervjua mej för att jobba på den norska avdelningen på Teletech.

Efter alla samtal så kickade jag och Fredde på Max och trycke krubb. Vi träffade Calle & co på stan och jag hittade mej till och med en jacka. Sweeeet!


Gårdagens kväll kunde väl inte ha spårat ut mer? Vi tillbringade måndagskvällen/natten hos Kludd med lite kortspel och vetelängder från Shell.
När vi hade softat ett tag så kom vi på att vi kände oss tvungna att kolla upp hur mycket en googol är! Sen spårade snacket ur. Om att man skulle logga in på sin bank och se en googol på sitt konto etc, etc. Så klart så finns det ju ett tal som är större än en googol, en googolplex! En googolplex är alltså 10 upphöjt i 10 upphöjt i HUNDRA?! Det finns ingen nuvarande dator i världen som skulle kunna skriva ut det talet.
Det är ett så sjukt stort tal att även om alla atomer som finns i det nu utforskade universumet var papper och man skrev en nolla på varje papper så skulle det inte räcka till. Det finns uppskattat mellan 10^79 och 10^81 atomer i universum och det är fortfarande inte nog många för att kunna skriva en googolplex! Och enligt Moores lag, som egentligen säger att datorprestanda kontinuerligt blir bättre, så skulle det inte vara värt att börja försöka skriva en googolplex förän om 500 år. För om två år skulle det finnas en dator som skulle skriva ut det snabbare. Word-dokumentet eller filen som googolplexen skulle skrivas i skulle ungefär ta 20 000 000 000 000 (tjugo triljoner) gigabyte utrymme på en hårddisk.

Kanske lite hard to keep up men det ända vettiga vi kom fram till var typ att eftersom det inte går att skriva ut en googolplex så måste det ha varit nån gjorde det precis innan Big Bang för 13 700 000 000 år sen. "Fan, grabbar, vi klarade det, bara en nolla kvar sen har vi skrivit ut en googolplex...." 0! BAAAAAAAAAAAAAANGG!!!

Jag får huvudvärk av att ta upp det igen iaf. Vi tänkte att vi skulle dra hem till mej och se Liftarens Guide till Galaxen, men vi såg Year One istället. :) Skön rulle!


Idag vart det dock städning. Jag steg upp lite senare än tänkt (igen) och kom igång försent. Började vid 14.00 eller lite efter 14.00 och blev väl klar kl. 19.37! Ja, det tar så lång tid att städa för mej. Jag är pedant! Speciellt om jag inte har städat på 3 månader. Det låter dock värre än var det är eftersom jag inte har varit hemma på två av dom! Jag ska inte ens börja gå in på hur jag går till väga när jag städar för det är en fucking ritual.

Jag vet inte varför jag lägger upp det här. I brist på annat, I guess! Jag kommer iallafall inte låta det gå så här långt igen, för min egen och mina vänners hälsa! :/

Före...


Efter...

Mitt i mitt städande ringde Oonagh igen och sa att jag hade fått jobbet på Teletech i Belfast. Men jag tackade nej, även om det är det dummaste man kan göra i dessa tider. Klart jag inte ska fara själv till Nordirland när jag har lovat Kludd att vi ska dra till Dublin och jobba. Oonagh förstog det och skulle säga till Teletech att jag tackade nej.

Mer om irland sen, nu ska jag låta Fredde få sin PCskit igen och hämta lite hallonpaj. Nice! :)

Jag ska uppdatera imorgon spikat, så jag måste göra ngt fett ikväll så att jag har ngt coolt att skriva om!


HRS..

PCE..
2009-10-06 @ 21:33:17

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0