Sitter på tåget hem…

Tjoena…

Anledningen till att jag inte har lagt upp något inlägg sen den 20e beror på att jag såklart glömde mitt mobila bredband, min DONGEL(!) hemma. Jag fick låna Kiveläs en gång och det var det typ. Nu sitter jag på tåget iaf och har haxxat min iPhone till ett mobilt bredband, en DONGEL!

I går natt steg vi, som tidigare nämnt, upp vid halv fyra ungefär. Vi skulle köra lastbi till Södertälje och skulle vara tillbaka i Nora runt 13.00. Slänger upp bilder på det som får tala för sej själva:

Pigg kvart i fyra på morgonen…?


Bild 2: En hockeyarena som jag inte minns namnet på men som Kivelä tyckte att jag skulle plåta…

Här skulle jag egentligen lägga upp en film. Men eftersom mina batterier på datorn dör om 5 min så hinner jag inte ladda upp den på YouTube…
<object width="640" height="385"><embed>FILM PÅ NÄR VI HAR DAMP I LASTBILEN</embed>width="640" height="385"></object>…

Lunch på sibylla utanför Eskilstuna:

Gott…

Jag sovde i lastbilen typ hela vägen nästan så därför blev det inte så mkt bilder. Men efter vi hade käkat bestämde vi oss för att dra på Gustavsvik och bada. Det var fett roligt. Vi var där med tre av Kiveläs polare. Det är svårt att ta bilder inne på badhuset så tyvärr, inga bilder på det!

Grabbarna åkte och käkade på McDonalds och enligt princip (eller mest för att jag inte var hungrig) så käkade inte jag. Vi kickade hem till Kivelä och duschade och så där. Jag stekte pytt i panna och ägg till middag också! Ungefär vid den här tiden hade min telefon dött pga batteribrist och i samma veva kom jag på att jag också glömt min iPhoneladdare! Men jag fick låna en av Kiveläs tjej, som tur var.

Gårkvällen fick gå ut på att spela sällskapsspel hos Bea, Kiveläs kompis. Vi var fem stycken där som först lirade Monopol, worst GAME EVER! Jag hade aldrig spelat Monopol förr (i mitt liv) så för mej var det inte så ball. Jag gick i konkurs och grejer!

På väg till Bea (hon bodde utanför Nora):

Swooosch…

Gamenight:

Bild 1: "VA?! Har du aldrig spelat Monopol?", bild 2: "DÅ ska jag förklara hur!".


Inte så varierande motiv på dessa bilder från spelkvällen men…

Vi "avslutade" kvällen med att spela Chicago. Med "avsluta" menar jag att vi spelade Chicago efter vi hade spelat Monopol men Chicago har ju en tendens att allallaaalallalalalalalaalalldrig gå ut! Vi blev kvar där till lätt halv tre. Sen blev det hem och slagga fortsomfan!! But it's okey, I had fun! :)

Vi sovde ut imorse och steg upp vid 12.00. Vi satte oss i Kiveläs nyinköpta Fårrdd och gittade till Örebro. Där skulle jag egenligen kolla om jag kunde hitta några skor, men det blev inte så mkt av det. Istället gick vi in på Teknikmagasinet och överraskade Anna Lindström som jag gick gymnasiet med! Hon hade ingen aning att jag skulle komma eller ens var i Örebro. Det var kul! Jag köpte en 4x4x4 Rubiks kub också, Kivelä inhandlade toapapper med femhundrakronorsedelsmotiv.


1: Örebro slott, 2: Polisen kan stava DEJ rätt! 3: Bro, osv…

Vi softade tills mitt tåg gick kl.17.06 och nu sitter jag här som sagt. On the road again. På väg mot Härnösand. Är väl framme där vid 23-tiden.
Det känns som att man har missat några grejer att skriva om, när man inte har bloggat på två dagar. Det känns som att om man skjuter på att skriva om det som händer så är det lätt att man missar ut på viktiga detaljer. Men jag har nog täckt det mesta. Och overall, en kul helg (vill jag skriva, men det är har ju varit mitt i veckan!).

Lägger upp mer grejer sen när jag har slutat åka tåg osv. Det blir bra! Nu ska jag… jag vet inte… lösa en kub!


Höras…

Peacas…
2009-10-22 @ 20:47:25

Kommentarer
Postat av: Anna, kl. 23:36:27, 2009-10-23.

Hahah ja helt galet överaskad ´kan man lungt säga!! , skit kul att träffa dig ifall vännen!!=)=)=)


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0