Blogginlägg on demand…

Yo all…

Kan göra en liten lista på saker jag har gjort idag, check!
i. Haft en telefonintervju med IBM, chåck!
ii. Hjälpt Fredde med lite skolarbete, chuck!
iii. Hjälpt Kludd med lite anställningstester till IBM, chack!
iv. Laddat upp en ny banner eller vafan det heter (vill inte kalla det för header), chick!
v. Varit på Freddes skola lite till, chock!
vi. Hängt med:
kottebajjancallealletoffe
Vi hängde med Toffe men jag hittade ingen bild på han så jag lägger upp en bild på Fredrik när han är full istället!

Vi tar listan i kronologisk ordning.
i. Intervjun i dag var kl. 16.00 svensk tid (15.00 Irländsk). Kl. 13.00 hade jag förberett mej en sista ggn med Charlotte Lawson och hon tyckte att det skulle gå skit bra. Det skulle jag också tycka om dom hade ställt dom frågor som jag hade fått av Charlotte och förberett!
Dom ställde andra frågor istället. Djupare och tyngre frågor än väntat. Så jag fick typ "uuuuuuuuuhhhmmm:a" lite extra i takt med att min självförtroende sjönk. Hon frågade typ "what do you have to offer IBM", vi ett tillfälle. Lätt fråga frågetecken. Jag höftade iväg ett svar i stil med att jag har mkt goda IT kunskaper och att jag har jobbat med customer support. Då ifrågasatte hon typ det jag har jobbat med tidigare, typ: "Ja, men på ComHem så jobbade du väl bara med fakturor och internetuppkopping ju?". Då var jag tvungen att förklara att det var mkt mer än så, och det kändes inte rätt. Men när jag pratade med Charlotte igen direkt efteråt så fick hon det att kännas som det gick bra. Nog om det!

ii. Imorgon har Fredde inspelningsdag på sitt skolarbete och får äntligen bli klar så att vi kan hänga hos han på kvällarna igen! Idag/kväll när jag var där så gjorde vi klart obduktionsrapporterna som ska vara med i filmen. Dom har jag gjort i Photoshop och fredde skulle skriva ut dom på skolan med ett gammaldags papper så att allt ser coolt ut!

iii. IBM har ju kontaktat både Kludd (som kanske sagt), Bajsi och Alle. Det är positivt tycker jag. Alla tre utom Bajsi har fått genomgå IBMs tester och idag blev Kludd klar med det också. Dom kommer förmodligen att forsätta ringa dom andra killarna för att göra intervjuer med dom också. För dom på IBM verkar förstå att vi söker och vill resa tillsammans. Så om allt går vägen så börjar vi eventuellt i slutet av månaden.

iv. Som alla ni 60 läsare från Sverige som läst idag (igår, 14e sept)
svergie
så ser ni att jag har gjort en ny banner. Den är gjort i PS CS3 och Flash 8. Credds till brorsan som lånade ut 124k av sin server än en gång! Om det blir jobb i Irland så fattar väl hela världen att jag kommer att göra en "Från Sverige till Irland" banner. Eller om jag gör en "Från Sverige till Norge, till Sverige till Irland". Ha!

v. Ikväll softade vi hos Toffe ett tag sen hängde vi på Shell (som dom flesta kvällar). Inte så händelserik kväll men jag tycker det är mysigt att åka Audi


Nu ska jag fan slagga tot alltså! Sharpton for president ya'll, I'm outie!


hös

peae


2009-09-15 @ 01:34:00

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0