Ajerländ

Tjo alla..

Nu är jag tillbaka. Jag kom på att jag inte hade skrivit ngt igår så jag lät Ludvig gästblogga lite (!?).

Det är sjukt hur ens vardag kan fuckas upp bara av ett enda samtal. Igår hade jag planerat att göra ingenting alls! Sen vid 15.00-tiden ringer det en kvinna från IBM på Irland. Hon vill göra en intervju med mej dagen därpå. Jag skulle också göra ett par tester. Det var ett datortest och ett svenskt test som hade med IQ att göra typ. Och helt plötsligt fick jag en miljon grejer att göra. Jag skulle göra klart testerna på en h. Maila dom till Charlotte Lawson som ringde. Skjutsa brorsans skateboard till busstationen och skicka den med Bussgods. Och innan det hämta en till bräda på Sjungande dalen, på andra sidan stan. Sen skulle jag hämta Malik och Sam på Isladan och skjutsa hem dom. Plus att jag skulle dra till Freddes skola och hjälpa han med scenografi.

Det blev en hel jävla del på samma gång. Men jag lyckades ändå få det mesta gjort hyffsat okey.

Jag sovde hos Kludd idag för att jag inte pallade gå hem för jag hade ingen bil. Jag vaknade typ 11.00 och tänkte att jag ville vara lite pigg när jag skulle intervjuas. Charlotte från IBM ringde kl 12.00 svensk tid och hon intervjuade mej i 50 min. Det var en rolig intervju och hoon frågade allt från motivationsfrågor till frågor om hur jag skulle bära mej åt i olika situationer. Hon skrev ner allt jag sa och skulle skicka det till IBMs högsta höns nu idag. Imorgon skulle nån från toppen av IBM ringa tillbaka till mej och intervjua mej lite till!

Det skulle spåra ur av nicehet om jag skulle få jobbet. Men IBM jobbar på det sättet att dom "commitar" med sina arbetare och det betyder att det är minst en period på 11 mån.

Och för er som undrar, hur har jag lyckats med det här? Jo, jag kickade in på www.jobs.ie och registerade mej. Laddade upp min CV och söktetyp fem jobb samtidigt. Man skriver sitt CV i en EU-mall på engelska, den mallen kan du ladda hem här!

BBTTWW, min D90 har inte kommit än heller. Den kommer den 10e, imorgon alltså! Och då satan! :D

Nu ska jag nog dra hem och trycka lite mat. Sen gittar jag till Freddes skola. Nås på mobilen. Fan vad sjukt. Jag har nog aldrig skrivit ett inlägg så här tidigt ever! :D

I'm out bitches...


hörs

peace
2009-09-09 @ 13:14:47

Kommentarer
Postat av: Sandra, kl. 14:14:00, 2009-09-09.

Hoppas verkligen att du får jobbet! Men hur gör du om det bara blir du som får jobb då?


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0