Gör vågen för Vickan G…

Tjo yo…

Den här helgen har inte varit så händelserik. Mkt beror på att jag inte har haft ork för att jag hade fucked up schema i veckan. Det är riktigt mindfuckande att börja 12.30 och sluta 21.30. Especially when you have a business to run! Nu i nästa vecka har jag normala schemat igen. Känns riktigt jävla nice! :D ♥

Sen har jag inte kunnat jobba på min bränna heller. För att det har varit mulet. Det var dock skinande sol i dag – i tre minuter. Sen började det regna igen. Så jag skiter i det där med brännan ett tag, får styra upp det i sommar! ;)

I alla fall. 

Jag tänkte i alla fall få fart på min YouTube-kanal igen så jag tänkte att det var lika bra att ladda upp några gamla skrönor som finns kvar sen gymnasietiden.

Johan 'Selle' Sehlstedt och Rikard 'Rille' Markgren dissade mej i gymnasiet i form av inte en, inte två. Utan fem låtar som handlade om mej.

Detta var såklart mycket underhållande och det har skapat minnen åt mej för livet. Ni ska ha fett creds för det grabbar.

Här är första låten som kom nån gång i mitten av gymnasiet, helt oväntat. Men nu var det i alla fall on:
NBH Underground - Selle & Rille - Fittan Viktor (1a dissen)…

I den andra dissen hade Selle & Rille etablerat sej lite bättre och det resulterade i en väl genomförd diss:
NBH Underground - Selle & Rille - Stackars Viktor (2a dissen)

När det var dags för tredje dissen och andra dissen (Stackars Viktor) hade fått så mkt respons och uppmärksamhet så kände Selle & Rille nog att dom var on a roll. Det blev lättare och lättare att släppa nytt material när dom redan hade börjat bli kända på gatan som "VG dissarna".

Sprillans Viktor:
NBH Underground - Selle & Rille - Sprillans Viktor (3e dissen)

Sen fortsätter detta och en fjärde diss görs.
NBH Underground - Selle & Rille - Värdelösa Viktor (4e dissen)

Här trodde man att man hade sett slutet på deras diss-era. Det tog förvisso en längre tid innan den femte och sista dissen kom. Nästan i slutet av gymnasiet. Men så efter en tid så kom i alla fall den låt som skulle avsluta allting.

Bögen Viktor:
NBH Underground - Selle & Rille - Bögen Viktor (5e dissen)…

Som avslut på deras disserie så tyckte Selle & Rille att det passade sej att ha samma beat som dom använde sej av i första dissen, bara för nostalgins skull liksom. I den här låten så använder sej också Selle & Rille av ganska hårda uttryck. Mest för att markera att det var över nu.

Det tog i alla fall inte lång tid efter den sista dissen till mej innan jag och Oskar 'Fodde' Rönnmark svarade med en counter-diss.
VG & Fodde - Fittorna SR (svaret)…

Den här dissen fick mycket uppmärksamhet och hyllades på gatan av random förortskickers vilket gjorde att Selle & Rille beslöt sej för att göra ytterligare ett svar.
Selle & Rille - Till de Efterblivna…

Nu har det gått tre år sen vi sist hörde nått av både Selle & Rille och mej & Fodde. Ingen vet om denna beaf är över eller om det kommer att komma nån fler diss i framtiden. Det återstår nog bara att se.

Rent teoretiskt så är det min och Foddes tur att svara på deras svar osv. Men, nån dag, kanske nån dag så kommer den.

Nu ska jag fan käka.

V ♥ T


Hörs

Peace
2010-04-25 @ 18:39:22

Kommentarer
Postat av: Lance, kl. 00:41:27, 2010-04-26.

Nostalgi!!


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0