Så ser det ut just nu..

Tjo motherfuckas..

Jag sitter på jobbet igen. Jag tänkte att jag skulle kunna guida er igenom min färdväg till jobbet den här veckan.

Som bekant har jag 12.30 - 21.30 passet. Detta betyder att jag ställer min väckare på 10.00 varje morgon. Jag har då förbestämt att jag ska stiga upp och laga lunch/middag.

Dock så snoozar jag till 11.30 istället. Skyndar mej upp och hinner just och pass steka lunch/middag innan jag ska gå kl. 12.00.

Jag åker inte gratis buss eller gratis taxi, jag gratis GÅR!

Att ta sej till jobbet:
1. Måste gå igenom ett bostadsområde (tänk att det typ ser ut som Privet Drive där Harry Potter bor). Det är inte så farligt förutom att man vet inte om Voldemort kommer att stå bakom nästa hörn.

2. I slutet på bostadsområdet är det ett två meter högt trästaket som jag måste över! Inte nog med att man just har vaknat och knappt har någon armstyrka än, det är också nån jävel som har kletat en kläggig sörja på toppen av staketet (typ nån slags olja?). Lite längre bort på staketet har dom gjort samma sak, fast också lagt dit en taggtråd!

3. Väl över staketet så kommer jag ut på ett grönområde. En åker typ. Det finns en lite grus väg som går hela vägen över fältet dock. Jag passerar The Beautiful Barn också. Allt blir inte mkt bättre av att jag har jacka på mej när det är 15 grader i solen som gassar.

4. Jag kommer i alla fall ut på den "vanliga" vägen efter grönområdet. Där kör irländarna INTE sakta utan FORT!

5. 10 min senare: Jag kommer in genom HP Main Entrance. Sen tar det 8 - 10 minuter att gå den dryga 1 kilometern till min arbetsplats.

Att ta sej från jobbet:
Tänk då också att kl. 21.30 när jag slutar så ska jag göra allt detta igen, fast reverse. I BÄCKMÖRKER!
The Beautiful Barn är inte så beautiful när man går där själv och det är tot svart över allt!
Och innan jag kan komma ut ur HP så måste jag hitta en städerska eller en säkerhetsvakt som kan öppna en branddörr nära huvudentren för att den är låst. Och ingen är så glad att öppna en larmad dörr varje kväll när nån snorunge ska hem!

Annars då?
Jo, jag skickade ett mail till Landlorden att vi skulle säga upp huset i början av juni och han och mäklaren ville träffa oss på måndag kväll och diskutera lite saker.

Sen kollade jag på flygbiljetter också, det blir inte så mkt dyrare än 2000 kronor i alla fall.

Jag har också gett en heads up till min teamleader att jag ska sluta. Hon tyckte att det var bra att jag var ute i så här god tid för att hon hade tänkt sätta in mej på nån sommarträning och grejer. Hon lät bara positiv till att jag skulle få åka hem till min familj igen.


Det är lite drygt att uppdatera när man kommer hem kl 23.00 svensk tid och vill sova. Så därför skriver jag nu ist. :)
Men det är snart helg osv. Då blir det att jobba på brännan.

Jag saknar alla där hemma. Men det är snart sommar! Nu ska jag se om jag kan göra nån nytta här.

V ♥ T, 41!


hoerews,.

peaewce,.
2010-04-22 @ 19:19:01

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0