Sjuk…

Yo bitches…

Igår och idag har jag varit sjuk. Inte komiskt med fucking hosta och täthet i näsa. Detta medför att man inte har så mkt ork i kroppen. Så gårdagens föda fick bestå av Pytt i panna (från Sverige ♥) och godis typ.

Det börjar också bli allmänt känt att jag kommer att flytta hem i början av juni. Och som ni säkert redan har sett så har jag lagt in en nedräknare till höger på bloggen. Vi har pratat med våran landlord och vi ska träffa han och mäklaren på tisdag. Det är endel grejer som måste fixas innan man bara kan kicka hem. Man måste dels säga upp Bredbandet och TVn, det kostar €100! Sen måste man kolla om det är nån uppsägningstid på gasbolaget osv. Men, men, vi börjar ju nu i tid så det kommer inte vara nån fara.

Sen slängde jag ihop ett par bilder till vårat Photoshop Wars:
(Fredde + Agnes) och Lotte…

Här kommer våran busskur-dans-kort-film. Detta var ursprungligen Freddes idé och vi bestämde oss att genomföra den när vi hade planerat den lite bättre. Fredde gjorde en storyboard, tjejerna koreograferade en dans och jag stog för foto och redigering efteråt.

Här är slut resultatet:

Kolla med [HD] om ni kan…

Läs Freddes egna förklaring till idén.

Jag har bestämt vad jag ska köpa till sommaren då jag kommer hem. Nej, det är ingen iPad eller Mac Pro, men nästan. Jag ska köpa en MacBook Pro 15" och iPhone 4G när den kommer.

Anledningen till MacBook Pro 15" är att jag hade en PowerBook 15" back in the days och tycker att 15" är lämpligt. Inte för stort för en bärbar dator och inte för litet att kunna kolla film på den. Det finns tre varianter på 15"arn, 2.4-, 2.53- och 2.66 GHz. 17 995, 19 495 respektive 21 495 kronor. Dom två första har Intels nya i5 processor och den dyraste har i7an.

Det som också är nytt är att alla modeller kommer med 4 GB RAM-minne, 320 GB HD och 8 - 9 h batteritid.

Sen återstår det ju att se när den nya iPhonen kommer. Det sägs också vara till sommaren nån gång. Men det är väl i USA så då får man väl ändå vänta lite längre.

Vill också passa på att gratta min lillebror som fyller 20! :O :D

GRATTIS…

När jag förberedde mej för min återresa till Irland så köpte jag med svensk proviant som inte är tillgänglig på så många andra ställen i världen. Till exempel; pytt i panna (som tidigare nämnt), köttbullar, falukorv, snus (till Alle och Kludd, you owe me for this) och lösvikts godis. En hel påse salmaikbalkar och en blandpåse. Blandpåsen håller dock på att ta slut men salmiakbalkarna ska jag spara så länge som möjligt.

Det var allt jag hade att säga denna onsdag den 14e april 2010. På återseende och tack för mej, hej!

49♥
V♥T


HÖRES—

FRIDENS—
2010-04-14 @ 18:17:09

Kommentarer
Postat av: Labadies, kl. 22:40:23, 2010-04-14.

Hej Viktor! Jag skulle vilja få tag i Tina. Jag har några dansbiljetter som hon kanske är intresserad av. Hur får jag tag i henne? Krya på dig. Moster

Postat av: Labadies, kl. 22:45:31, 2010-04-14.

Hej igen! Ett tipps från en annan utlandssvensk. Här i Holland har IKEA pytt i panna och andra godsaker från Sverige. Kolla IKEA Dublin, de har förmodligen också det. Kram

Postat av: Alxsaander, kl. 16:33:13, 2010-04-15.

Edit:

Snuset är bara för mig. När jag kom till detta landet så blev jag genast manligare, jag betalade tusentals kronor för att se hockey, började snusa endast lössnus. Ludvig på andra sidan gick från lös till portion för att sedan missa ett antal matcher pga bland annat shopping(!). Sedan har jag fått många förfrågningar från olika personer om detta med att Viktor skall hem till Sverige, jag personligen kommer inte att flytta hem. Däremot finns jag anträffbar i Skellefteå i slutet av Juli pga semester.



Tack för mig



Alexander Falk



Technical Support Agent

Hewlett-Packard Ireland

**********@hp.com





 Before printing, think about the environment


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0