Tillbaka…


Tjo…

Till alla er som trodde att bloggen är död; det är den inte! Har bara inte haft tid att sitta vid datorn. För er som inte vet så var jag hem i 11 dagar. Här är en ringa summering:

Torsdag:
Planet från Dublin gick vid 1300-tiden. Och jag var väl hemma i Skell vid 2135. Tina och Agnes hämtade mej. Drygt att resa, nice att komma hem. Och som ni ser högst upp i inlägget här så var det första jag köpte när jag kom till Sverige en Trocadero, morotskaka och en chokladkaka!

Det var roligt att träffa alla. Ni skulle ha sett Calle och Bajjans miner när jag helt plötsligt bara kom och gick där på gatan. Mord för att ha fått deras reaktion på film.

Sen hann jag förbi och överraska Fredde. Han snöpulade mej av lycka när jag dök upp på festen han var på. Han fick en Super Man-gubbe av mej från Forbidden Planet.

Fredag:
Vi käkade middag hos syrran med Malik och Sam sen vart det häng hos Calle. Fredde skulle klippa en jarhead-frilla. Det är en sån american-military-army-haircut, med kort snagg på sidan av huvudet och lite längre på toppen.

Såklart så fuckade det ur och Fredde var tvungen att raka bort allt. It's okey, we had fun!

Jag snaggade mej också. Skönt.


Kolla outtakesen där nere…

Lördag:
På lördag hade Linus kirrat så att vi kunde softa på Örjanshallen och ha ett litet poolparty. Det var riktigt soft. Sen vid 0000 kickade vi in till stan och det blev en photosession.

BILDER HÄR! (tanka om ni vill)

Söndag:
På söndagen så tog vi det lugnt i solen och for till Malik och Sam ett tag sen lagade vi middag hos Fredde. Det fick bli Tacos. Lättlagat och jättegott. Vi planerade igenom en liten filmidé som Fredde hade som vi utförde på torsdagen.

Måndag:
Vi fick hjälpa till och renovera om i köket där hemma. Vi fick slå sönder alla skåp och lådor. Då fick man ta ut lite aggressioner. Sen blev det följaktligen städning.

Tisdag:
Tisdagen blev en softardag, efter vi hade varit och kört upp ett par, tre lass med skräp på tippen. Vi chillade hos Fredde på kvällen, sen blev det bowling för hela slanten. Eller ska jag säga för hela under armen. Fifan vad inte van jag var att bowla. Det sträckte till i alla senor man kan tänka sej och mitt vänstra fuckyou-, och ringfinger dog. Jag slutade på en klar sista plats och fick inte mer än 170 poäng på två serier. Pinsamt!

Onsdag:
På dagen så drog jag, Tina, Sam och Malik och badade på Eddahallen. Det är alltid lika kul att vara där med småbarnen. Dom klänger på en och vill åka vattenskoter. Det är nästan så att man själv måste ha en flytväst på sej för att överleva. Sen måste övertyga dom om att Tina också är en vattenskoter som man kan åka på.

Senare blev det iallafall en kärlekskväll bara jag och Tina. ♥

Torsdag:
Fix med Tinas bil som hade kajkat ihop och lagt av. Sen hämtade vi Malik och sam på skola och dagis och kickade dirren till Leos Lekland för sjuka barnaktiviteter. Det är nice med gratis inträde om man är över 17 och har med sej lite kids.

Överraskade Fallos på stan också. Minen. Minnen.

På kvällen blev det kortfilminspelning. Vi filmatiserade Freddes "dans i busskur"-idé. Jag, Tina, Linn, Agnes och Fredde (och Lotte som inspelningsassistent) tillbringade den kalla kvällen/natten vid Skeria och sen åkte vi ut till Tinas stuga och hade ett litet slumber party. Det var mysigt.

Fredag:
Upp tidigt och kicka till kotknackaren. Riktigt skönt att fixa till det där med "ryggen". En liten vända i stan och på kvällen blev det fest hemma hos Tina för att fira hennes kompis som fyllde år. Det var roligt!

BILDER TOT!

Lördag:
På lördagen tog vi det bara lugnt för att det var sista kvällen hemma. Fredde kom förbi och tog farväl (eller snarare på snart återseende) och sen blev det slaggen.

Söndag:
Tillbakagångsdagen-D. Tugnt. Separetionsångesten var inte nådig. Det är den värsta biten. Men att sen veta att det kommer bli hur bra som helst om bara 7 veckor, det är nice tankar. ♥

Jag fick skjuts av brorsan och Sarah till Umeå flygplats. Jag åkte därifrån till Sthlm och sen bar det av till Köpenhamn för mellanlandning. Ont i öronen pga tryckskillnad och en och en halv timme senare gick jag på planet till Dublin.

Jag har varit skit trött ända sen dess. Jag har typ inte hunnit vända tillbaka dygnet. Sen vart jag förkyld på köpet.

Här kommer lite outtakes från bästa veckan ever:

Det är säkert lite detaljer som jag har glömt att nämna, men jag kan iallafall nämna att det var riktigt skönt att vara hemma! Det kommer att bli så bra, det känner jag i hjärtat.
Nu ska jag nog slagga och börja om att blogga igen. Nu när jag har tid att sitta vid datorn.

Ha det nice, peace…


HörS

PEAEE
2010-04-13 @ 00:29:39

Kommentarer
Postat av: Lotte, kl. 09:44:51, 2010-04-13.

VG! Förlåt, jag hann ju inte ens komma förbi och säga hejdå!! Åkte tillbax till umeå relativt tidigt i lrödags redan!!

Men det var kul att du kom hem & jag längtar till i sommar då du kommer hem for life! <3


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0