Jag kommer hem först av alla, som vanligt, vid 16.37. Ingen hemma, skönt. Efter typ 15, 20 minuter kommer Tova hem. Och sen brukar det ta 40 min till så kommer Alle hem. Men inte idag.
För att klargöra så slutar jag och Tova 16.00, Alle slutar 16.30 och Ludvig kl. 17.00. Så det är lite mellanrum mellan hemkomsterna.

Jag la mej i soffan med datorn och kollade lite Scrubs när Ludvig kommer hem. Han frågar om Alle har kommit hem?
- Nae, jag tror inte det. Jag har inte hört att han har gjort det iallafall.

Det går inte länge för än Alle skriver till mej på Facebook: "Nice, fast på jobbet! Nödläge, en stor server är nere. Ingen får sluta för än det är löst. Kommer kanske hem om en halv timme!". Shit, fan stackars Alle det är aldrig kul när det ringer 150 pers om samma problem som man inte kan lösa.

Iallafall, tiden går och till slut kommer Alle hem. Han kliver in i rummet endast iförd kallingar, t-shirten halverst av och sin jacka.
- Vafan har hänt, Alle? Vart är dina kläder?
- Jag blev robbad på alla mina kläder!

VA! Han sa att 5 stycken hade ropat efter han och börjat dra i han när han gick hem från bussen. Sen hade dom slagit han i magen och tagit hans kläder, mobil, börs och värdighet och sen bara stuckit.

Han går upp på sitt rum och vill inte prata så mkt om det, och det är ju förståeligt. Jag gick ut till köket där Ludde kokade gröt. Jag berättade vad som hände och att jag tyckte att det var jätte hemskt. Jag hann få den där obehagliga känslan i magen som säger att nu kan man inte ens gå själv i Leixlip utan att vara skraj.

Efter ett tag kommer Alle ner med kameran. Det var då saker INTE började bli komiska:



Så: Ont i huvudet (trötthet), ont i ryggen (ergonomi), ont i magen (hunger), ont i bröstet (förlorat allt det man skulle kunna kalla tillit till Alexander Falk och Ludvig Ahmadi Lindström).

Inget kan bli värre än att min middag fick bestå av keffa nudlar och kranvatten heller.

Nånstans så tycker jag ändå lite synd om mej själv som är så dum att jag går på nått sånt här, därför också varför jag kan lägga upp klippet. Och jag vet inte vad som är värre; att dom lurar RÖVEN av mej eller att jag verkligen, verkligen trodde på det?

Skadeglädje är ju den bästa glädjen, så jag förstår er som tyckte att det här var kul…

Nu ska jag slagga iaf, hörs… imorgon… kanske… hej…

16dgr


Hörs…

Peace…
2010-02-16 @ 23:11:54

Kommentarer
Postat av: alxsaander, kl. 23:18:34, 2010-02-16.

Tycker det är roligt att du avslutar dina blogginlägg varje gång med att du ska sova när du i själva fallet går o lägger typ 01gmt varje natt :D

Postat av: Karja, kl. 00:00:45, 2010-02-17.

man slutade ju lita på alle för längesen! om han ringer och säger "tja, jag har tråkigt, ska vi göra nånting?" då antar man att han egentligen inte ens är i stan och försöker bara lura en att fara nånstans för att sen skratta åt en när man står där utan kompisar och mår skit...



men hahahhahahahahahhahahah fyfan så jävulskt nice gjort alle :D

Postat av: alxsaander, kl. 00:33:12, 2010-02-17.

Haha klassiker!, tack Jonas :)

Postat av: YESWECAM, kl. 00:37:02, 2010-02-17.

Tycker er blogg är väldigt underhållande!!!

creds till alex och kludd!

Postat av: Lotte, kl. 23:18:43, 2010-02-17.

Tycker lite synd om dig faktiskt VG!!

Himla Alle & himla Kludd.


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0