Såh…

Tja alla…

Nu är det fredag och jag har inte bloggat så mkt i veckan, har inte haft så mkt att säga förens nu;

Min laddare till min dator började glappa i veckan. Eller den har varit lite glapp ett längre tag nu. Och igår tyckte den att det var lika bra att lägga av. Så min dators batterier tog också slut till slut så klart och då var det inget snack om att jag var tvungen att kicka in till Dublin idag efter jobbet och köpa en ny.

Direkt efter jobbet så satte jag mej på bussen till stan, det första jag gjorde när jag klev av var i princip att springa till den lilla Apple Storen. Den är faktiskt så liten att jag inte trodde att dom sålde laddare där. Men jag hade "tur" och herrarna i butiken gav mej en ny laddare för €90!!!

Jag kunde inte tänka så mkt annat än att jag skiter i. Jag måste ju ha en laddare så, inget snack. Efter Apple Storen kände jag att jag var lite hungrig, men jag tänkte att jag ändå skulle sätta mej på nästa buss hem.
Men en tanke hindrade mej. Jag kom ihåg att Forbidden Planet ligger på södra sidan om Liffey. Forbidden Planet är en riktigt fet serietidnings-nörd-affär.

Dom hade
allt
och då menar jag ALLT! Superman, Spider Man, Hulken, alla gamla epic Ironman serietidningar, Xmen av alla slag, Spider lady (eller vad hon heter), Fantastic Four, Captain America. Leksaker, prylar, props, t-shirtar, planscher, nyckelringar, manga och animetidningar/böcker från A till Ö sorterade i färgordning tammefan. ALLT!

Fredrik, du skulle ha börjat grina om du var där. Och såklart så hade min iPhone dött så jag kunde inte dokumentera nånting. Måste tillbaka och göra det nån gång.

Jag snackade lite med killen bakom countern och han sa att det fanns en annan affär som säljer coola grejer på Grafton St. Så innan jag kickade hem så drog jag förbi där och kollade på lite coola grejer.


Efter allt mitt inhandlande hann jag känna efter att jag hade ont i huvudet, var hungrig och behövde gå på toa. Så det blev kicken ganska så snabbt hem. Dock på bussen så satte det sej fyra stycken små spansktalande tjejer bakom mej. Ja, det tjantrades alltså. Det lät typ så här:
Es como la vida la tha tha, haha…

Allt som allt så sprättade jag €120 idag, men det var bara värda och behövliga saker så. It's okey, I had fun!

Här kommer iallafall dagens bild som jag menade att läggade upp tidigare i veckan:

Jag kallar den 'Power'…

Nu sitter jag här med en burgare från The Hill. Gott med middag så här tio i tio på kvällen. Nu ska jag softa ner lite, peeys.

<7 dgr3

Hörs:Peace:
2010-02-26 @ 22:51:04

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0