Kyckling alá Claude…

Yo folkens…

Väckaren ringer alltså 05.40 på morgonen. Tugnt, men vad gör man inte för €87.5 per dag(?). Det är iallafall skönt att det går en buss varje 20 min typ.

Jobbet idag var lite hektiskt, jag hann inte ta min första rast och sen när jag hade schemalagt lunch (11.15) så hade vi träning = hungrig som en gasell!

Kort om jobb, längre om andra saker; Ikväll när vi lagade mat så råkade Alle ta med fingrarna på en chili och sen på… jaa, kuken! Han dog:
Kolla med [HQ]…

Sen fick Ludvig stå för matlagningen ikväll också. Vi har som våra egna positioner här på Cluain Dara; jag är nätverks och systemadministratör (aka Internet Gurun), Kludd går under titeln "Kokerskan" (aka Ratatoullie) och Alle har vi inte riktigt plaserat än.

Kyckling alá Claude (recipe by Kludd):


Mat alá Claude…

Recept:
Antal portioner: 3








Ingedienser:
• 3 st vitlöksklyftor
• 1 inlagd rödlök
• 1 färsk paprika
• Olivolja
• 1 bird eye chili
• 4 st kycklingfiléer
•Salt, peppar och oregano
• 3 st röda tomater
• 400g spagetti

Gör såhär:
1. Stek kycklingfiléerna i låg värme till som blir vita.
2. Tillsätt finhackade vitlöksbitar och låt dem blandas bland filéerna.
3. Krydda med salt och peppar, ringla över lite olivolja samt lite oregano.
4. När kycklingen har fått gyllenbrun färg kasta ner hackad rödlök, grön paprika och bird eye chilli (Very Very hot).
5. Låt dem blandas och kasta i några balsilikablad i stekpannan.
6. Skär av ena sidorna av tomaten och doppa den den i salt samt oregano och stek i låg värme.
7. Servera med Spaghetti och ett rött vin.

Just ja, våran diskmaskin är trasig igen. Men dom ska byta ut den imorgon hoppas jag. Nu blir det slaggen och upp imorgon och knega. Peyhz…


Höres…

Peace…
2010-02-08 @ 23:52:57

Kommentarer
Postat av: Alxsaander, kl. 00:04:54, 2010-02-09.

På gatan kallar dom mig elektrikern samt ekonomi ansvarig!

Postat av: Kicki, kl. 00:12:36, 2010-02-09.

Hej sonen min!

Ja vad ska man säga, jag skrattar så jag gråter.

Men lilla vän sluta klia dig på pungen.

Kram

Mamma.

Postat av: Fardello D'Angello, kl. 00:15:35, 2010-02-09.

Gud vad maten ser god ut, han har en känsla för mat den där Ludvig.

Italiensk spaghetti eller?



Postat av: Karja, kl. 01:58:56, 2010-02-09.

hahahahahah livet är underbart!

Postat av: Anonym, kl. 08:25:12, 2010-02-09.

Ludvig, vilket matlagningsproffs! Hoppas att det gick hem hos VG också trots alla ingredienser han är skeptisk till.

Och Alle - VARFÖR handen i byxorna när du lagar mat? Jag kommer nog aldrig att be dig laga mat åt mig....

Hälsn Kristin

Postat av: Kludd, kl. 12:18:14, 2010-02-09.

Vissa har känslan för matlagning andra inte ;)

Det går alltid hem hos VG! :) har då inte fått någon negativ kritik än.



Sen kan jag berättade att Alexander's händer var inte involverade i min matlagning.



MVH



Per Moberg



Postat av: Fallos, kl. 13:19:06, 2010-02-09.

haha helt underbart inlägg, love it!



Maten såg fruktansvärt god ut, keep it up klubban! :)


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0