DUBLIN, IRELAND…

Tjo svenskar…

DET HÄR SKREV JAG NATTEN TILL DEN 11e JANUARI 2010 KL. 01.45 GMT, I BRIST PÅ INTERNET.

Fredag:
Avskedsfest för mej och Alexander (+ Lotte 19 år samt Pierre 25). Vi softade i Lottes farsas konferanslokaler på Care. Dock hann jag bara vara där 30 minuter för att vid 20.30-tiden skulle jag hämta Tina, Linn och Agnes i Umeå. Bussen som dom tog från Härnösand kl. 19.00 gick bara till Umeå så då blev det hämten för min del. Vi kom tillbaka till Skell vid 23.30. Festen var över.
Här är lite pics som hann tas iaf:

HÄR HADE JAG TÄNKT LÄGGA UPP EN LÄNK MED BILDER, MEN INTERNET FUNKAR INTE!

Lördag:
Softning @Calles nya lägenhet (han har flyttat in där Kludd bodde innan han kickade hit till Dub-town). Vi tog det lugnt och tog lite farväl (fast det var ändå inte farväl för att vi ses igen snart). Ingen bilder på det kvällen!

Söndag:
Upp kl. 10.20 kanske och käkade frukost. Jag packade ihop det sista av min elektroniska utrustning som jag tog med mej. Sa "på återseende" till Tina <3 och började åka mot Falmark. Alle var redan där, han hade varit där sen imorse nån gång? Han var nojig (hela vägen till Dublin faktiskt) att missa flygen. Planet gick 12.30. Vi var på Arlanda en och en halv timme senare. Då hade vi 45 minuter på oss innan nästa plan gick till Paris. Vi fick kubba för livet från terminal 2 till 5. Men det gick ann. Vi trodde att vi skulle hinna chilla lite. Icket!

Det tog två timmar och tjugo minter att flyga till Paris. Resan kändes ändå gå fortare, speciellt för Alle som hittade sej en frannsyska att ragga på. Sen landade vi i Paris och trodde nu också att vi skulle hinna chilla och typ iallafall käka. Men nej, nej, nej. Världens längsta kö genom säkerhetskontrollen. Och hur många kineser som helst. Det var som om hela Kina skulle hem på en gång! Då vart tiden knapp igen. Hungrig som en gnu hann jag knappt käka, men lite videobloggning blev det iaf:

HÄR SKULLE DET EGENTLIGEN LIGGA EN FILM, MEN VÅRAT INTERNET FUCKAR UPP SEJ SÅ HÅRT ATT JAG MÅSTE SITTA PÅ IPHONEN OCH DET FÅR MEJ ATT SPY!!

Jag hann just och pass trycka en kladdkaka och en cola till middag innan det var dags att gå på planet till Dublin.

OJ, NEJ! INTERNET FUNKAR INTE SÅ DET GÅR INTE ATT LÄGGA UPP SKIT PÅ SKIT I SKITEN, SHIT!!

Dublin:
Vi kom till flygplatsen och vi tog en taxi till Leixlip, där vi skulle lokalisera Gerry McGuirre's B&B. Taxichauffören var typ begnast i världen och hittade inte i sin egen mamma ens! Vi körde en fet omväg och fick punga 600 kronor (57€) tillslut. Vi pickade upp Kludd på vägen också.
Vi kom fram till B&Bet och "checkade in". Den gamla räven Gerry var soft och vi träffade en snubbe som också skulle bo här och jobba på HP. Kludd visade oss vägen ner till en lokal pub och grapparna tog sej några pints.
Vi hann förbi där Kludd bor också. Han visade oss runt i huset och vi fick käka lite.

Saker som suger som man just nu måste leva med:
1. Kranvattnet smakar pung för att det innehåller bara klår.
2. Begränsad INTERNETÅTKOMST.
3. Husen på Irland är inte byggda för att hålla sej varma när det är "kallt" (+5°C) ute.
4. Duschen här på Gerry's B&B blir man knappt blöt av (dålig stråle).
5. Ingen mamma som lagar mat.

Men! Bra saker:
1. Vi är i fucking Dublin! :D
2. Vi ska kolla på på ett hus imorgon.
3. Vi börjar jobba på HP imorgon.
4. Det är 53 dagar till älsklingen kommer hit!
5. Det här känns bra!

…(6. Guinnessen smakar bäst på Irland enligt Alle).

Nu ska jag fan slagga så att man kan vara med imorgon på HP. Vi återkommer med inlägg om hur den första arbetsdagen gådde.


Höres…

Peace…
2010-01-11 @ 21:56:12

Kommentarer
Postat av: pippi, kl. 23:21:38, 2010-01-11.

snart bara 52 :) längtar sönder !

Postat av: Tina, kl. 18:03:29, 2010-01-12.

Viktor, vem fan är den här PIPPI?!?!?!?

Postat av: Pappa, kl. 20:21:54, 2010-01-12.

...ej heller nån Pappa som lagar mat...

Postat av: Labadie-Forsell, kl. 20:07:39, 2010-01-13.

Just det pappa Hans, jag tänkte faktiskt på de när jag läste bloggen. Din kokkonst måste väl också saknas, eller hur Viktor?

Postat av: Matilda, kl. 20:12:52, 2010-01-13.

Alle sa han slulle skaffa en blogg. vet du vad den heter? eller har han gjort det än?

Postat av: Labadie-Forsell, kl. 20:23:20, 2010-01-13.

Just det pappa Hans, jag tänkte faktiskt på de när jag läste bloggen. Din kokkonst måste väl också saknas, eller hur Viktor?


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0