Lördagskväll…

Hej Sverige…

Igår, lördag, så kickade vi in till Dublin. Som tidigare nämnt (tror jag) så kostar bussen €2.20 för att åka 1.8 mil. Det är nice som fan!

Det var för det första 100 000 irländska fjortisar på bussen som satt och skrek hela vägen. Och för det andra så hade jag inte med mej kameran, så jag kunde inte dokumentera vilket liv dom förde.

När vi kom in till Dublin velade vi omkring ett tag sen hamnade vi på ett ryskt ställe som heter Pravda. Dom spelade punk och hårdrock och indie och en massa sånt. Så det var väl inte riktigt mitt ställe men. Vi kickade där ifrån efter ett par rundor och valde ett annat ställe som spelade bättre musik. Men det var typ proppat med folk. Det hette Barsky, tror jag (det låter mer ryskt men…). Vi var där tills dom stängde vid 02.30 sen försökte vi hitta en buss som gick hem till Leixlip. Men jag frågade Garda (polisen) och dom sa att sista bussen förmodligen redan hade gått. Ja, det var inte mer att göra en att ringa en taxi. €30 senare var vi hemma på B&Bn.

Igår på dan så var vi och träffade mäklaren också. Det blev ganska dålig stämmning. Han sa nämligen att dealen som vi skulle knyta var bara för tre personer. Och vi är i nuläget fyra stycken som ska bo. Han sa också att det skulle vara svårt att ändra i kontraktet så att fyra får flytta in. Men vi skulle få besked om hur det ligger till imorgon (måndag). Men vi kollar på andra alternativ. Det börjar dock kännas drygt att kolla runt på hus nu, men vi löser det.


Här är vloggen som vi skulle lägga upp för en vecka sen:

Kolla med [HQ]…

Nu ska kag inte blogga mej. Vi hörs en annan dag när vi ska ner till pubben. Typ imorgon!


Hörs…

Fred…
2010-01-17 @ 16:03:23

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0