Movin' in…

Tjo mother punkass bitches…

Fredag, det betyder fuck Gerry McGuire's B&B och hello Cluain Dara. Vi fick gå tidigare från jobbet också. Typ vid 14.30 fick vi dra och vi drog genast till vårat crib. Dom var dock inte helt klara med det. Utan dom höll fortfarande på och jobbade med det. Vi skrev på kontraktet och fick nycklarna. Mäklaren lärde oss också hur larmsystemet fungerar. Snickarna som jobbade med huset hann dock inte städa klart allting, så det är en del mindre stäning som måste utföras. Men det gör vi gladeligen! Så ikväll har vi varit på Tessco och handlat. Tessco är Irlands största matvaru slash allmänna varor tot kedja. Det går att jämföra med ICA Maxi. Fast vi for på Tessco ute i Maynooth, det har öppet 24/7, TJUGOFYRA SJU! Vi fick skjuts av mäklaren, han skjutsade dit oss och hämtade oss en timme senare. Det vi handlade var; täcken, kuddar, örngott, påslakan, lakan, överdrag. Och lite middag. Min nota hamnade bara på €63.95.
Allt i huset ingick, och då menar jag allt! Mickro, vattenkokare, strykjärn, strykbräda(?). Det som inte in gick var sängkläder tot. Det visste vi redan om, dock så är en dubbelsäng här på Irland 160cm bred. Så vi vart helt enkelt tvugna att köpa allt nytt.
Det var en snickare här som vi snackade med när det gäller gas och el och sånt. Han tippsade oss om att skaffa lågenergilampor istället för 40Wattarna som vi har i just nu. Han visade oss också hur det funkar med centralheatingen. Man kommer mest troligt att ha en timer igång så att värmen/gasen/elen stängs av under dagen när man är på jobbet och slås igång när man kommer hem. Vi har också en öppen spis.

Vi har tvättat alla sängkläder nu också och vi skulle tummla dom med. Men bänga som vi är så fuckade tummlaren ur lite och det kom lite vatten. Men det löste sej fint och nu är sängkläderna sköna och luktar gott.

Fuck allt här kommer lite bilder som är två veckor gamla typ, från när vi reste:

Paris flygplats Charles de Gaulle…

Arival @ Gerry's B&B (2veckor):

Bed and breakfast…


Pre-move-in, i Leixlip (fredag, 22 jan '10):

Delar av Leixlip [Ligslip] som stan, där vi bor, heter…

Cluain Dara:

Ett mer övergripande avsnitt av Cribs Ireland kommer i helgen so stay tuned for more housing…

Jag vet inte vad som har hänt men det är nått konstigt med min MoblieMe tjänst. Jag verkar inte kunna ladda upp några album alls. Det är därför det har tagit 4h för mej att göra klart det här inlägget. Men jag ska kolla mer på det där sen.

Imorgon ska vi på IKEA och handla lite grejer som inte fanns i huset, typ:
Lågenergilampor
Maskindiskmedel
Diskborste
Galjar
Skohylla(?)
Bordsunderlägg
Diskställ
Ljus
Ev. stekpanna (den vi fick med i husten var mindre än en tesked. Man får då fan inte ner då bacon [basån] i den där!)
Ev. tot handukar
Osthyvel (finns inte i det här landet, bara på IKEA)
Perkulator (för dom som dricker kaffe)
Sax
Och nån slags lämplig tvättmedelsförvaring…

Nu ska jag slagga tror jag, vi höres imorgon. God natt! <3

Oh, by the way, jag hade namnsdag igår… :)


Later…

Fred…
2010-01-23 @ 05:55:40

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0