Snabba cash, flis, para, stålar, pengar, kosing, deg, Gs…

Hejsan allesammens…

Lördagen har gått ut på att befinna sej på nästan det ända stolta som vi svennar har kvar nu för tiden; IKEA. VI inhandlade typ det mesta som vi har märkt som inte har ingått i vårat hus. Det tog runt en timme att ta sej till IKEA. First off, €2.20 in till Dublin (1.8 mil med buss för 22 spänn, det är nice!). Sen hoppade vi på IKEA-bussen som går straight ut till IKEA. IKEA, IKEA, IKEA! Det ligger lite norr om Dublin, och då vet alla vad det betyder; man måste igenom ghettot. Jag har inget emot ghetton. ;) Verkligen inte! :D Men det här ghetto är det riktigta ghettot. Ghetto, ghetto, ghetto. Jag känner att jag upprepar lite ord här. Anyways, riktigt risigt ställe, förfallna höghus, trasiga rutor, bränder här och där. Vi började tro att bussen aldrig skulle komma fram till IKEA, men det gjorde den bevisligen tillslut.

Här är ungefär det som inhandlades:

Kvitton, lappar och vhrev…

Jag hade seriöst tänkt skriva upp allt som vi köpte, men jag höll på att spy när jag insåg att det skulle ta 10 år! Iallafall, det blev €203.01 tot. Jag fick vara den som pungade ut åt alla, men vi splittade på fyra så det är löst nu iaf.
Jag kan dra en liten sammanfattning; sopkorgar, skärbrädor, fler glas, trasor, galjar, små köksprylar, hängsaker, ställ, toasaker etc, etc.

Vi tog en taxi från IKEA till Leixlip och droppade allt hemma och taxichauffören väntade några minuter sen skjutade han oss till Tessco (Tesco har jag fått lära mej att det stavas). Vi skulle köpa en TV, men det spårade så vi handlade mat istället. Det blev också en redig summa. Men men. Vi lagade tacos, det var gott som fan. Dock prejade Kludd ner tre kilo vitlök, det var ju mindre bra. Men tack för maten så att säga. :)

Vi har bara tagit det lugnt ikväll, för min del iaf. Dom övriga köpte vin på Tesco och satt och drack ett tag men jag tror att alla har smullit av nu. Haha!

Imorgon blir det att städa upp lite, sen ska vi skriva en lista på lite requests som vi har ang. huset. Och typ en lista på endel saker som inte är färdiggjorda än heller, typ lite städning som snickarna inte hann klart med i fredags.

Här är en liten greeting från lunchen på HP, min dagliga dos av mjölk:

En pint, dock smakar den inte lika gott som Norrmejeriers gör hemma men den funkar i krig…

Nu ska jag slagga. Peace out, y'all…


Hœrs…

Pæce…
2010-01-24 @ 04:33:09

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0