UpDATEs…

Hejsan alla…

Här kommer en fet uppdatering tot.

B&B:
Vi har nu bott på Gerry McQuires B&B i snart fem dagar. Det är ungefär en 15 minuters walk från jobbet. Två stycken andra som också jobbar på Hewlett Packard bor där med. En tjej och en kille. Trevliga människor.

Tour of the Day:
När vi kommer till jobbet så går vi in i huvudentrén sen är det en lång, lång, lång korridor till våran byggnad. Det tar nämligen 10 minuter att komma fram. Det är inte ett litet ställe, nej.

Efter powerwalken så sätter vi oss i ett litet "trainingroom". Våran spanska trainer pratar oss igenom en förmiddag med information om hur det är att ta samtal, vilka ansvarsområden man har, vilka arbetsuppgifter man har osv, osv. Och det är ju bara att konstatera nu; att jobba som Technical Support Agent på HP är inte riktigt samma sak som när man jobbade på Xzakt åt Comhem. Utan här är det international mulit milion dollar corporates som ringer in och ber en om hjälp och man måste reppa ett av världens största IT-företag som en riktig agent och inte som nån kundtjänst-telefonist.

Sen slår klockan 12.00 typ. Och då är det en fem minuters promenad tillbaka till matsalen för krubbning. Alla HPs anställda får lunchbuffé till lunch för runt mellan, 15 till 60 kronor. Man får ta hur mkt mat man vill och det kostar knappt nått.

Efter lunchen är det walken tillbaka till våran building, sen är det in i klassrummet igen. Många föreläsningar och mkt info.

Vi slutar vid 16.00 varje dag och då tar vi en promenad hem igen.


Hus:
Vi har varit lite nojiga när det kommer till boende. För vi måste ju flytta ut imorgon från B&Bn och då ska man ha fixat ett nytt ställe. Vi var stressade och ringde runt på en massa, massa ställen. Vi fick oss en visning på ett hus i Calebridge. Och när vi satt i taxin på väg dit så ringer mäklaren och säger att huset har blivit sålt? Vilken jävla idiot! Då spydde vi lite galla och for tillbaka till där Kludd bor och började leta sönder. Men tillslut bestämde vi oss för att ta det huset som vi var och kollade på i början av veckan som var nybyggt.

Vi har ringt den mäklaren och har fått träffat Landlorden ikväll. Och vi spikade att vi skulle ta huset. Det är språjlarns nytt, inte ens golvet var inlagt. Det kommer kosta typ €1450 i månaden tot. Men vi är fyra stycken. Jag, Kludd, Alle och Tova som jobbar på HP och som också började i måndags. Dock blir det klart på fredag (den 22a), så antingen måste vi bo kvar på B&B tills dess. Eller softa i Kludds lilla rum i hans ruttna hus. Vi måste dock vara tysta och lugna på kvällar och helger. Men för att få bo i ett trevåningshus som är värt €355 000 så är det värt det!

I förrgår:
Kickade vi in till Dublin med bussen. Det tog typ 35 minuter att åka in och kostade bara €2,20. Vi gick omkring i regnet och försökte hitta till ett internetkaffe där dom andra från HP softade. Det gick sådär. Vi hamnade på Burger King istället. Åt en burgare, sen for vi i princip hem igen. Men det var fett kul.


Internet:
Som dom flesta vet, så finns det knappt något internet nånstans. Förvisso finns det ju på jobbet, men det orkar man inte använda efter man har slutat. Just nu sitter jag på en pub som har trådlöst. Det går dock så sakta att man inte man lägga upp bilder eller filmer. När vi flyttar in i det nya huset så kommer vi ha 30Mbit/s. Då kommer det förmodligen att komma upp en massa bilder och filmer!

Sist jag bloggade så satt jag på min iPhone och det kommer kosta mej ungefär 2680 kronor! Det får mej att spy. Det finns alltså just nu väldigt begränsad internet åtkomst. Men nu när jag har upptäkt att man kan surfa på pubben så kommer jag nog kunna gitta ner hit och ringa hem en stund varje kväll. Det kommer dock inte bli så många bilder och/eller filmer så länge jag sitter på den här uppkopplingen.


Jag vill hälsa hem till alla där hemma. Jag saknar allt och alla. Jag snackar nog också åt Alles och Kludds vägnar med. Nu ska jag publicera det här så ser vi när vi hörs igen. Ha det gött!


PS. Jag älskar dej, Tina <3


Höres…

Fred…
2010-01-14 @ 23:03:09

Kommentarer
Postat av: Gerry, kl. 00:52:42, 2010-01-15.

Vadå ruttet hus du ljuger, jämfört med dem husen ni ville flytta in i?

en tändsticka poff!

Postat av: Anonym, kl. 15:29:19, 2010-01-15.

Tysta och lugna kvällar och helger,inga problem va? Inte klarar ni väl av att störa hela grannskapet heller? Ni kommer väl knappast att dra dit värsta partynissarna eller hela kvarterspuben?

Postat av: Big C!!, kl. 22:36:19, 2010-01-16.

saknar er som faaaaaaaan!!!! :D :D fest hos mig ikväll :D

Postat av: Lotte, kl. 13:37:30, 2010-01-17.

saknar er!

Postat av: intolerismens riktiga skapare, kl. 15:31:54, 2010-01-17.

ofta man skriver DEJ!!!!!!!!!! DI och motherfucking G heter det :O


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0