Phoenix Park…

Tjo all…

Idag har vi varit i Phoenix Park. Grabbarna lirade lite fotboll och jag fotade. Det gick ganska bra för att det var fint väder. Dock så blåste det lite lätt kyligt.

BILDER HÄR!

Phoenix Park är den största inhängndade parken i Europa och ligger 3 km nordväst från Dublin. Parken är 707 hektar stor, eller 7.08 km2.

Dublin Zoo ligger också i parken. Med sina över 700 djur och 180 år på nacken är det ett av Dublins största turistattraktion.

I övrigt finns också Wellington monumentet i Phoenix Park. Det är en gigaantisk fallos-symbol, eller en obelisk, som är 63 meter hög. Vilket gör den till Europas högsta obelisk.


Phoenix Park…

Irlands president bor också vid parken. I ett stort hus med 92 rum. Vi gick dock inte förbi där idag. Vi blev för hungriga. Och efter som vi inte hittade till ett enda matställe (utom ett litet kafé som inte tog kort) så kickade vi hem igen vid 16.00 typ.


Ikväll blir det att ta det lugnt. Jag ska kanske se nån mer bra dokumentär. Jag såg "Home" igår. riktigt bra dokumentär. Den handlar om jorden och dess födelse, och om miljön och atmosfären. Den innehåller mest riktigt snygga flygbilder och är bra gjord. Se den!

Nu ska jag käka.


Hörs…

Pz…
2010-03-27 @ 19:49:51

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0