St. Patrick's Day…

Tjoo…

Gårdagen såg ungefär ut så här:
Vakna…
Gå…
Jobba…
Äta…
Jobba…
Buss…
Gå…
Gå…
Tåg…
Framme i Dublin…
St. Paddy's…

Det var hur mkt folk som helst, över allt! Det tog aldrig slut. Alla var gröna och orangea. En kollega hade kollat på nyheterna och han berättade att det hade varit SEXHUNDRAFEMTIO TUSEN PERSONER i centrum för att se paraden! Så ni kan tänka er att man fick trängas vart man än gick…

Vi var in på ett antal irländska pubbar och varannan spelade irländsk musik. Ett och annat brutalt slagsmål hann vi med att bevittna också. Vi hade inte käkat så min middag fick bli en Red Bull för €6.2.

SE BILDER HÄR

SE FILM HÄR:

Det är ganska mkt ryggbilder och bilder när vi bara går, men det var inte så mkt annat än sånt faktiskt…

Vi käkade på Subway (man blir inte mätt på en RB) och sen satte vi oss på bussen hem. På bussen träffade vi Austin. Soft lirare. Alle och Kludd kickade hem med han och fortsatte festa lite. Och deras hemkomst (kl. 00:34) råkade fastna på min kamera också. Det filmen kommer upp imorgon!


Annars idag så tog min chef mej åt sidan in i ett rum och hon frågade mej om jag var intresserad av att eventuellt börja jobba på Malmö-desken istället för att vara kvar på Tivoli. Jag frågade vad det gällde och hon berättade helt enkelt att Tivoli är överbemannat och Malmö är underbemannat och att dom behövde nån som hade lite erfarenhet och skills(?).

Hon berättade att då kommer jag att jobba natt och ha 25% mer i lön. Det kunde bli helger också. Det handlar alltså helt plötsligt om ganska mkt para. Då skulle jag jobba fyra dagar (nätter) och vara ledig fyra dagar. Jag tackade ja.

Och då kommer jag inte ha kvar SKF, Kraft Foods, Vin&Sprit och Xerox (m fl) att supporta, utan nu blir det Eniro, H&M och nån till som jag inte kommer ihåg nu. Det är typ €2180 i månaden!


Här är kvällens arbete:

Köp den här. Den finns i ljusa färger också…


Her'z;

Peey'z;
2010-03-18 @ 22:13:19

Kommentarer
Postat av: alxsaander, kl. 22:26:37, 2010-03-18.

Eller så vill dom bara bli av me dig;)



För dem som vill veta hur jag/ludvig såg på kvällen så kommer en kort handling:

tåg

festa i dublin

festa på en buss

festa i en bil

festa i ett hus mitt i ingenstans

festa i en bil

festa på en tung nattklubb i Maynooth

festa i en taxi

sova

vakna

BAKIS!


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0