Tisdag…

Tjo…

Idag är det tisdag och följande saker har hänt idag efter jobbet:
Jag skulle in till Dublin (igen) för att besöka en affär. Vi kan kalla affären för "the store". Tänk er också att det är andra dagen i rad ni först åker buss och sen tåg för att komma till the store, för vid tidigare visit så var the store stängd.

Okej, tänk er nu att ni måste gå från tågstationen till the store i duggregnet och den iskalla vinden som blåser rakt genom själen på er. Föreställ er också att ni är riktigt jävla pissnödiga. Kombinera nu detta med tidspress och hunger. Där har ni mej, mitt i regniga skiten, för andra dagen i rad.

Så. Äntligen framme på the store. "Fan, fortfarande djuriskt pissnödig. Det går nästan inte att stå still. Men nu är jag här iaf, nu hinner jag köpa det jag tänkte igår". Jag går runt, runt inne på the store även om jag vet vad jag ska köpa. Jag går bara för att stannar jag upp pissar jag ner mej.

Nu stänger dom affären också, ja, men jag har bestämt mej och jag plockar ner varorna från hyllan och går till kassan. Nu känner jag inte att jag är pissnödig längre men jag känner mina fötter iallafall, det är bra.

"Visst tar ni kort här?"

"Eh nej, våran kortmaskin är trasig just idag!"

Vafan, det är inte sant! Kassören frågar om jag vill köpa en av dom två varorna jag har valt. Nae, jag kan inte bestämma mej. Jag är fortfarande pissnödigare än Eken och det börjar jag känna nu igen. Kassören säger att han kan hålla kvar varorna tills imorgon.

Jag går snabbt med på det och av ren frustration så kickar jag från the store och knallar till Burger King. Där har dom ett public bathroom.

Det slutar iallafall med att jag köper en jävla bulle på Spar som ändå smakade skit och satte mej på 66an hem.


Frusen som Pingu himself ställer jag mej i duschen och softar. Och några gånger hörde jag Alle och Kludds glädjevrål där nerifrån. Det var nått lag i nån sport som vann eller nått.

Det var allt jag hade att bjuda på denna tisdag. Nu ska jag sova lite, ha det!


HÖRs
PEACe
2010-03-30 @ 23:14:50

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0