Päron…

Tjo…

Nu är det väl dags att uppdatera lite. Detta har vi gjort hittills:

ONSDAG.
Planet landade vid 17.00 och då kickade jag och Kludd till stan för att möta dom.
Vi chillade på kvällen och tog det bara lugnt. Dom hade köpt med sej en massa godsaker; svenskt godis, falukorv, körrbullar osv. Riktigt nice! Så nu sitter jag och trycker i mej lite Polly. :)

TORSDAG.
Jag får ju inte vara ledig från jobbet så jag jobbade i vanlig ordning. Och under dagen så for morsan, farsan och brosan till Liffey Valley och softade med Alle som hade slutat tidigt.
Det blev en till lugn kväll hemma. Vi gick på Spar bara.

FREDAG.
Min morsa fyllde år och efter jobbet kom vi hem och hann knappt käka innan vi kickade till Liffey och såg How to Train your Dragon på 3D bio. Satan vilken rulle. Jävlar så bra! Den ska helst kollas på 3D också, annars tappar man hela helheten helt enkelt.
Sen åkte vi hem och käkade en sen middag och fikade lite födelsedagsfika.

LÖRDAG.
Vi steg upp vid 11.00 på lördag och for till Dublin. Vi hade tänkt gå på Dinosaur Encounter men när vi kom dit sa dom att dom hade fel på mekanikerna i dinosaurierna och att målgruppen var 4 - 11 år. Så vi sket i det.
Vi gick omkring och tittade i stan i stället.
Sen åkte vi på Guinness Brewery!

BILDER HÄR!

Det var riktigt ball.

SÖNDAG.
Idag hade vi tänkt åka Howth eller till och med Galway på västkusten. Men tyckte att det var lika bra att göra något lokalt i stället så vi gittade till Dublin Zoo. Det var ganska ball faktiskt, det var länge sen jag/vi var på Zoo sist. Dock så saknade jag reptilavdelningen med alla spindlar, ormar, krokodiler och ödlor och sånt. Det fanns inte heller något akvarium med hajar eller delfiner. Så det var mindre bra, det hade jag velat se. Men, men.

BILDER TOT!

Och nu har vi kommit hem och ska snart käka lasange. Jag är fan sliten. Jag måste ju sova med Kludd i hans säng och han är inte känd som den som tar lite plats (bevisligen). Sista natten nu i alla fall, OM INTE askmolnet som verkar dra in över Irland hindrar mitt familjebesök att resa hem! Den chansen finns ju och det återstår att se imorgon.

Jag jobbar från 07.00 till 16.00 i veckan och nedräkningen fortsätter. I morgon är det tre veckor kvar innan jag kickar hem! :)

Sen vill jag hälsa till Tina och Agnes som är i Stockholm och har dansaudition, lycka till älsklingar! ♥

Nu ska jag käka tror jag?

(Oh, and btw. Farsan har filmat ganska mkt så det kanske kommer upp nån liten film på Tuben senare. Stay tuned).


HR'Z

P'Z
2010-05-16 @ 21:54:20

Kommentarer
Postat av: Pappa Kludd, kl. 23:47:35, 2010-05-16.

men fick små grabbarna mina inte träffa några dinosaurier! ni fick ju gå på Zoo idag iaf haha.



BTW Isak vi dricker Whiskey inga äppelshots.


Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0