Dutch Fun Facts…

För några dagar sen insåg jag att min kameraladdare ligger hemma i en hylla! INTE bra när man är ute i världen och fotar. Så jag och Jerry gick till fotoaffären som ligger bredvid här och skulle fråga om dom inte hade en laddare att låna ut(!). Jerry förklarade att vi var från Sverige och att vi skulle ut och resa i Europa och jag skulle bara behöva ladda mitt batteri över natten.

Och det fick jag. Så imorgon ska jag gå tillbaka och hämta batteriet! NICE! Hittills har det räckt i mer än tre veckor. Jag har inte kunnat ladda det en enda gång och det var fulladdat när jag åkte hemifrån! Go Nikon!

När vi ändå snackar om foto så kommer nog inte min film till Polaroiden komma för än på onsdag! Det suger!

Över till nått annat.
Ikväll följde vi med Audrey till hennes skola. Det var några uppträdanden och grejer. Lite sång och lite dans. Det var underhållande.

Nått kul.
Dutch Fun Facts:
1. I Holland har cyklister alltid företräde.
2. Det finns dubbelt så många cyklar än bilar i Holland.
3. Holland är lika litet som Jämtland och Medelpad tillsammans med det bor ca 16 600 000 personer på den ytan.
4. Man får gå omkring med 5g marijuana på sej i Holland.
5. 1/4 av Holland är under havet.
6. Högsta punken i Holland är 323 meter hög.
7. Den Holländska "tomten" heter Sankte Klaus [Sinterklaas] och kommer enligt storyn från Spanien med båt till Holland med sina små neger-medhjälpare! Han ser typ ut som påven också.

Sinterklaas… (with helpers?)

8. Pågrund av bostandsbristen (och ytbristen) i Holland så bygger folk hus på varandra och en lagom stor gård kan kosta upp till €1 000 000.
9. Med 0.008% av världens yta är Holland den tredje största jordbruksexportören!
10. Holländarna är längtst i världen. Kortast vore Kineserna!

Hoppas på paket imorgon annars jävlar. Men, ha en bra kväll.

Ha'd, peace!
2010-11-08 @ 23:03:13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0