Polaroid dilemmat!

Hejsan!

Jag har ännu inte lyckats hitta film till min Polaroid. När vi var i Amsterdam hade snubben på fotoaffären bara ASA 600 film och det passar inte till min kamera, jag måste ha 1200 film.

Jag åkte in till Amersfoort igår och skulle se om det var nån som hade rätt film. Men icket! Alla jag snackade med sa att man måste beställa på internet och att det knappt finns nån film kvar i hela Holland längre.

Sen har jag kommit till insikt om att kameran jag har köpt har två olika namn. I USA heter kameran 'Polaroid Spectra System' men i Europa heter det 'Polaroid Image System'. Kameran ska använda sej av filmtypen POLAROID Type 1200. Och enligt The Impossible Project så heter det Image Film.

Då får man ett 10 pack (+ batteri) för 22.00 USD. Och ett tre 10 pack (+ batteri) för 56.00 USD. 

Ja ja.
I kväll ska vi kanske på bio. Vi får se vad för filmer som går. Nu ska jag ta göra alla en tjänst och ta en dusch.



Hörs, peace!
2010-11-05 @ 14:38:14

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0