Desjutusen

Tjo alla!

Idag är det onsdag och imorgon är det torsdag. Och det betyder halvdag på Excanto. Så egentligen slutar jag kl. 13.00 men eftersom mitt tåg(!) hem går vid 21.00-tiden imorgonkväll så bytte jag så att jag jobbar till kl. 17.00 som vanligt. Så får jag fyra timmar till godo en annan gång! :)

Ikväll blev det spagetti och köttbullar till middag och att tröstäta godis för det gick 14 000 från mitt konto på 10 sekunder! WHAT?! Why, undrar ni. Mm, men som jag har tidigare nämnt så becknade jag min Nikon D90 igårkväll och fick en bra penning för den också. Så jag har köpt en Nikon D7000.

Vad är det, undrar ni då! Jo, en sån här skönhet:

Säljs utan batterigrepp, men jag köpte med…

Lite spex då:
16.2 megapixlar
Full HD videoinspelning (1920 x 1080)
6 bilder per sekunder
Autofokussystem med 39 punkter
Dubbla fack för SD minneskort
ISO 100 - 6400 (kan utökas till 25600!)
Slutare 1/8000 till 30s
Sen är det alla dom där standardgrejorna som också har förbättras.

Men vad ska du ha för glugg till den då, undrar ni. Ja, jag har köpt ett Nikon objektiv. Ett 35 mm f2.0 AF objektiv.


Det är ett proffsigt och stabilt objektiv som är mycket ljuskänsligt för dom där riktigt fina skärpedjupsbilderna…

Det var väl det! :) Den kommer på påsten om nån vecka. Synd bara att jag hann sälja min D90 just innan jag ska hem. Nu kan jag inte plåta när jag är hemma. :P

Men, men. Vi ses i hooden på fredag med alla grabbar plus ett litet mongobarn som som också har påsklov! :D


Ha det!

Peace!
2011-04-20 @ 21:29:35

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0