[Oschló]

Kommer till Oslo Sentralstation vid 20.00. Tar en taxi till Scandic Sjølyst. Det är mörkt och det hänger en dis i luften. Taxichauffören säger att dom inte tar emot kort med chip. Vi hittar en bankomat.
Jag kommer in på hotellet och det är lugn stämmning. Tjejen i receptionen är svensk men hon försöker prata norska med mej. Hon hör väl inte att jag kommer från norrland så jag antar att hon har glömt sitt ursprung helt och hållet.

Kommer upp på sjätte våningen och entrar mitt hotellrum.



En av dom större hotellsuiterna får bli min susselocation för dygnet. Det blir en session av "Facetime" men min mor och far större delen av kvällen och sedan sängdags.

Upp vid 07.00 och duscha. Ner fyra våningar och äta hotellfrukost. Inte så värst imponerad av den må jag säga. Äter två bröd med ost och äppeldricka sen får det vara nog; jag måste gå till Drammesveien 127 och JKL.

Väl där, lite osäker på vad jag ens ska göra, kommer jag in till deras "IT-avdelning" som består av två - som jag ser det - ganska ogillade norrmän. Anledningen till att jag säger 'ogillade' är för att en våning upp där kontoret är så verkar det som att alla drar sej för att snacka med "IT" just för att dom är så konstiga.

Därför framstår jag nästan som en slags gud eller nån typ av profet för att jag glider in där med min svenska, "norrländska" charm (källa behövs (?)).

I början av dagen är det som att jag inte ens skulle vara där. Ingen verkade ha beställt mej. Men efter som norrmän är ett sånt folkslag som är kända för att tjäna mycket pengar på att göra så lite som möjligt så kommer dom flesta in vid 09.00-tiden. Nu tar det fart.

Det är fullt upp hela dagen och jag verkar lösa problem efter problem. Och verksamheten går snabbt framåt.

Detta står till mitt förfogande under dagens lopp:


Och så här i påsktiden så belönades vi av en påsköverraskning också.


Ett påskägg med godis som jag trycker i mej på tåget till Oslo Lufthavn Gardemoen påväg hem. Det blir min middag kan man säga.

På planet hem är det jätte, jätte mycket folk. Men det är historia nu, och nu har jag kommit hem och ska sova. 

Imorgon är det Excanto igen. Tack för mej, hej.

Sov gott!
2011-04-12 @ 21:53:48

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0