Apple seminarium…

Tjo alla!

Idag fick jag och en till snubbe från jobbet gå på iOS seminarium på Apple på Kungsgatan. När man kom upp på 4e våningen så hade receptionisten en fet Apple-logga bakom ryggen på väggen och man fick kaffe eller läsk.

Dagen handlade om hur man kan integrera iOS, dvs; iPhone och iPad i olika företag och i olika sorters företagsverksamhet. Dagen var uppdelad i fyra delar; Introduktion, Säkerhet, Deployment och Development.

Development - som var i slutet på dan - tyckte jag ju såklart var mest intressant. :P Men det var mycket lärorikt som sas och snubben som höll seminariumet var soft och kunde en hel del. Han hette Viktor.

Det handlade också mycket om säkerhet och om hur Apple krypterar större delen av filsystemet i iPhone och iPad men också om hur dom - å andra sidan - håller allt helt öppet med t ex WebKit som Apple utvecklat som är open source och hela operativsystemen som också är open source.

Dom bjöd på lunch som jag inte egentligen tyckte var nått vidare, men sån är ju jag. Och sen fick vi också fika. Det var kanske ett tjugotal personer som var med idag från olika företag. Från Excanto var det jag och en kille till som sagt, och vi är kända på servicedesken som deras "Mac gurus", så vi var väl mest lämpade att vara där idag.

Här är en bild:

Några har väl redan sett den här men jag antar att jag har fler som har sett den på Facebook än som kommer läsa det här men… :P

Nu ska jag programmera lite… 

p'z
2011-03-09 @ 20:48:19

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0